Allmänna villkor
1. Inledning
1.1 www.verandjohn.se (”webbplatsen”) drivs och administreras av Bragi Services Limited, ett bolag som registrerat och lyder under lagstiftningen i , med organisationsnummer C45929, och som har sitt säte och verksamhetsadress vid pavilion 2nd level, . Julian’s, 4010 .
Hänvisningar i dessa Villkor till ”VeraAndJohn”, ”vi”, ”oss” och ”vår” och ”vårt” syftar på Bragi Services Limited.
Bragi Services Limited i Sverige licensierat av Spelinspektionen, Sveriges licens- och tillsynsmyndighet, enligt beslut daterade 20 December, 2023 i ende 23Si361. verandjohn.se drivs av Bragi Services Limited och regleras i Sverige under en licens för att tillhandahålla kommersiellt onlinespel och en licens för att tillhandahålla vadhållning. Licenstiden beviljad för fem år.
För mer information om vår licens, klicka h.
2. Dessa allmänna villkor
2.1 Dessa allmänna villkor tillsammans med de dokument som hänvisas till i denna text (”villkoren”) gäller dig – och bindande för dig – n du går in på och/eller använder webbplatsen, öppnar och använder ett VeraAndJohn-konto, och/eller använder några av de produkter och tjänster vi erbjuder.
2.2 Läs dessa villkor noggrant. Vi strävar efter att göra dessa villkor så tydliga och rättvisa som möjligt. Men om du behöver en förklaring av någon del av villkoren eller en del av våra tjänster, kontakta oss med hjälp av de kontaktuppgifter som anges i avsnitt 23 nedan.
3. Ändringar av dessa villkor
VeraAndJohn kan n som helst uppdatera, ändra, redigera och komplettera dessa villkor. Du kommer emellertid att få information vid viktiga ändringar av villkoren via ett popup-meddelande n du loggar in nästa gång och du ombes samtidigt att aktivt bekräfta att du godkänner de ändrade villkoren innan du fortsätter använda webbplatsen, ditt VeraAndJohn-konto, eller några av de produkter eller tjänster vi tillhandahåller.
4. Övriga viktiga villkor
Dessa villkor innefattar och omfattar övriga villkor, enligt följande:
a) vår integritetspolicy
b) våra regler för vadslagning på idrottstävlingar
c) våra casinovillkor
d) våra allmänna kampanjvillkor.
5. Ändringar av webbplatsen/tjänster
Vi kan n som helst ändra, ta bort eller lägga till innehåll på webbplatsen (förutom dessa villkor) och/eller ändra våra tjänster.
6. Definitioner
6.1 Ord som anges med citattecken i början av dessa villkor ska i resten av dokumentet tolkas på följande sätt:
”Kontoinnehavare” en person som har registrerat ett VeraAndJohn-konto på webbplatsen.
”Inaktivt konto” ett VeraAndJohn-konto som kontoinnehavaren inte har loggat in till och/eller loggat ut från på mer än 12 månader.
”Förbjuden aktivitet" inneb någon av de aktiviteter som anges i avsnitt 18.2 nedan.
”Begränsad jurisdiktion” inneb en annan jurisdiktion än Sverige.
”Tjänster” de spel- och vadhållningstjänster som VeraAndJohn tillhandahåller kontoinnehavaren via webbplatsen.
”VeraAndJohn-konto” ett konto hos VeraAndJohn som innehas av kontoinnehavaren.
7. Att skapa ett konto och kontoregler
7.1 Du måste vara kontoinnehavare för att spela om pengar. Spelare måste registrera sig personligen (dvs. inte för en annan persons räkning). Följande information obligatorisk för att genomföra registreringen:
a) personnummer
b) för- och efternamn
c) fullständig bostadsadress
d) giltig och telefonnummer
e) ett eget valt användarnamn och lösenord.
7.2 Som en individ som ansöker om att bli kontoinnehavare anger och intygar du att
a) du minst 18 år gammal
b) du inte bosatt i en begränsad jurisdiktion
c) du inte professionellt engagerad inom någon idrott, tävling eller liga d VeraAndJohn erbjuder vadhållning
d) du har laglig rätt att ingå avtal
e) du öppnar ett VeraAndJohn-konto enbart för personligt bruk och du agerar inte på någon annan parts vägnar
f) du betecknas inte som en tvångsmässig problemspelare, och/eller finns inte med (antingen frivilligt eller ofrivilligt) i något register eller databas över personer som exkluderade från spel och dobbel
g) du sätter inte in pengar som kommer från kriminell och/eller annan illegal aktivitet
h) du sätter inte in pengar från ett betalkort som du inte har rätt att använda
i) du ägnar dig inte åt och kommer inte att ägna dig åt några kriminella aktiviteter som omfattar något VeraAndJohn-konto, varken direkt eller indirekt
j) all information som du använder vid registrering sann och riktig, och
k) du kommer att hålla informationen på VeraAndJohn-kontot uppdaterad.
7.3 VeraAndJohn förbehåller sig rätten att efter eget gottfinnande begränsa eller blockera din åtkomst till tjänsterna och/eller att vägra personer möjligheten att registrera sig.
7.4 Om du befinner dig i en begränsad jurisdiktion får du inte i) registrera dig för den aktuella tjänsten, ii) försöka använda tjänsten eller iii) använda ditt betalkort eller annan betalningsmetod för vadslagning eller spel hos oss i den förbjudna tjänsten.
7.5 Om VeraAndJohn upptäcker att du uppgivit osann och felaktig information vid registrering kommer VeraAndJohn aningen att avvisa registreringen eller (om du redan har registrerat dig) så kommer VeraAndJohn att stänga av VeraAndJohn-kontot för att undersöka omständigheterna och kan komma att stänga VeraAndJohn-kontot permanent n undersökningen avslutats (se avsnitt 18.2 nedan).
7.6 VeraAndJohn-kontot kan inte överlåtas. Kontoinnehavare kan inte sälja, överlåta eller förvva konton från eller till andra kontoinnehavare. Tillgångar kan inte överföras mellan VeraAndJohn-konton.
7.7 Kontoinnehavaren får inte låta en annan person, exempelvis en minderårig, använda VeraAndJohn-kontot, tillgå och/eller använda något material eller information från webbplatsen eller tillgå och/eller ta del av tjänsterna.
8. Bekräftande kontroller och id-handlingar
8.1 Genom att godkänna dessa villkor och bestämmelser ger du ditt samtycke till att vi kan genomföra alla nödvändiga kontroller av identitet, krediter, den källa pengarna kommer från och andra kontroller som vi rimligtvis kräver och/eller som krävs av oss enligt tillämplig lagstiftning och regelverk, eller som tillsynsmyndigheter ålägger oss.
8.2 Du får inte använda tjänsterna om du under 18 år och inte heller förrän vi har bekräftat din ålder på ett för oss tillfredsställande sätt.
8.3 Vi kan också komma att kräva att du skickar in giltiga id-handlingar som bekräftar din identitet och adress så att vi kan utföra kontroller av identitet, krediter och andra kontroller som vi kan kräva och/eller som måste utföras enligt tillämplig lagstiftning och regelverk och/eller eller som tillsynsmyndigheter ålägger oss för tillhandahållande av tjänsterna. Du samtycker till att tillhandahålla all den information som vi rimligtvis kan behöva för att genomföra dessa kontroller. Till dess vi har fått de dokument vi begt och genomfört våra kontroller på ett tillfredsställande sätt, har vi rätt att begränsa ditt VeraAndJohn-konto på samtliga de sätt som vi anser lämpliga, inklusive att förhindra att du lägger vad eller gör insatser, eller att hålla inne pengarna på spelkontot.
8.4 De dokument eller den information som vi beg kan variera beroende på i vilken jurisdiktion du bor. Vi förbehåller oss rätten att efter eget rimligt gottfinnande bestämma vilka dokument vi kräver för att utföra våra bekräftande kontroller. Godtagbara id-handlingar omfattar bland annat följande:
Bevis på namn |
Bevis på adress |
Id-kort utfdat av svenska Skatteverket |
Personbevis med adressuppgift från svenska Skatteverket |
Svenskt pass med vinröd pm |
|
Svenskt nationellt id-kort |
|
Svenskt körkort |
|
Svenskt SIS-mkt id-kort utfdat av exempelvis en bank, ett företag eller myndighet |
|
Svenskt tjänstekort utfdat av en statlig myndighet. |
8.5 Det namn som du uppger vid registreringsprocessen måste vara identiskt med det som står på den id-handling du tillhandahåller.
8.6 I enlighet med våra åtaganden för att förhindra pengatvätt, förbehåller vi oss rätten – inom rimlighetens gräns – att ställa frågor eller bega dokumentation med hänsyn till var de insatta pengarna kommer ifrån. Om den information och/eller dokumentation som vi beg inte tillhandahålls eller om vi inte anser den tillräcklig (inom rimlighetens gräns), kan vi stänga av/avsluta VeraAndJohn-kontot, hålla inne betalning av eventuella pengar som finns på VeraAndJohn-kontot och överlämna all nödvändig information till relevant myndighet. Vi förbehåller oss i synnerhet rätten, dock utan begränsning, att ogiltigförklara eventuella spel som gjorts och att hålla inne vinster då vi har skäl att anta att spelen har finansierats med tillgångar från tredje part.
9. VeraAndJohnS skyldigheter och garantier
VeraAndJohn garanterar och intygar att alltid
a) hantera kontoinnehavarens tillgångar på ett säkert och passande sätt och enligt villkoren i avsnitt 10 nedan
b) stå för kostnaderna och betala alla tillämpliga spel- och vadhållningsskatter i förhållande till de tjänster som tillhandahålls på webbplatsen, och
c) behandla kontoinnehavarens alla uppgifter i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning (se vår integritetspolicy för mer information).
10. Skydd av kundens tillgångar
10.1 VeraAndJohn enligt villkoren för spellicensen skyldigt att informera kontoinnehavaren om vad som händer med de tillgångar som finns på dennes spelkonto och i vilken utsträckning dessa tillgångar skyddas vid konkurs.
10.2 VeraAndJohn håller alla kundkonton åtskilda från bolagets egna konton i ett sskilt klientmedelskonto. Beloppet på kundens spelkonto, som faller under den svenska spellicensen, skyddas av en bankgaranti. Bankgarantin säkerställs i händelse av insolvens. Kundens tillgångar kommer att utbetalas till kunden i händelse av insolvens.
11. Ansvarsfullt spelande
Policy
11.1 VeraAndJohn strävar efter att erbjuda kontoinnehavaren en rolig, säker, och angenäm spelupplevelse. Men vi också medvetna om att spel kan leda till problem för vissa individer. VeraAndJohn stöder på ett aktivt sätt ansvarsfullt spelande och uppmanar kontoinnehavarna att använda flera olika spelfunktioner så att de kan hantera sitt VeraAndJohn-konto på ett bättre sätt. Dessa funktioner beskrivs i detta avsnitt 11, och vi tillhandahåller också en vägledning om ansvarsfullt spelande som du kan nå h.
Användning av inställningarna för VeraAndJohn-kontot
11.2 Vid användning av VeraAndJohn-kontot gäller följande:
a) Kontoinnehavaren måste ange insättningsgränser för överföring till VeraAndJohn-kontot per dag, vecka och månad. Mellan den 2 juli 2020 och den 31 december 2020 kan en kontoinnehavare som har tillgång till våra kommersiella onlinespel sätta en insättningsgräns på högst 5 000 kronor per vecka.
b) Kontoinnehavaren kan ange en gräns för hur mycket han/hon kan spela för under en angiven tidsperiod.
c) Mellan den 2 juli 2020 och den 31 december 2020 måste kontoinnehavaren ange inloggningsgränser per dag, vecka och månad. Utanför den tidsperiod som anges ovan det upp till kontoinnehavaren att besluta om sådana gränser ska sättas eller ej.
d) Kontoinnehavaren kan ansöka om självavstängning från sitt VeraAndJohn-konto. Spelaren kan välja mellan en tillfällig självuteslutning i 24 timmar (genom en panikknapp), självuteslutning i 1 månad, 3 månader eller 6 månader, vilket ger spelaren möjlighet att ta ett rejält speluppehåll, vid behov.
e) Kontoinnehavaren kan även ansöka om en längre självavstängning under begränsad eller obestämd tid (minst 12 månader) (mer information nedan).
11.3 Om VeraAndJohn har anledning att tro att en kontoinnehavares spelande kommer att eller kan leda till ekonomiska eller personliga problem, förbehåller VeraAndJohn sig rätten att genomföra en kundgranskning som kan omfatta eller resultera i övervakning av VeraAndJohn-kontots aktivitet, ta initiativ till insättnings- eller inloggningsgränser, ställa frågor till eller kräva dokumentation från kontoinnehavaren med hänsyn till var de insatta tillgångarna kommer från, tillämpning av självavstängningar, och/eller slutligen avsluta VeraAndJohn-kontot om vi anser att detta ligger i kontoinnehavarens intresse.
Självavstängning
11.4 För eventuella kontoinnehavare som önskar begränsa sitt spelande erbjuder VeraAndJohn alternativet självavstängning, vilket ger Kontoinnehavaren möjlighet att omedelbart stänga av sitt VeraAndJohn-konto under en viss tidsperiod.
11.5 Om du vill bega en självavstängningsperiod kan du
a) skicka ett e-postmeddelande till [email protected]
b) använda den sskilda funktionen ”Självavstängning” i menyn ”Min profil” i VeraAndJohn-k. Tryck på logotypen för självavstängning som finns i det låsta fältet högst upp på webbplatsen, och d kan du välja hur lång tid självavstängningen ska vara (1 vecka, 1 månad, 6 månader, 1 år, 3 år eller obegränsad tid).
11.6 Din began tas emot omedelbart och vi skickar en bekräftelse via e-post.
11.7 Under en självavstängningsperiod kan vi inte ta emot insättningar eller vad. Vi stänger av ditt VeraAndJohn-konto och överför de pengar du har på spelkontot till dig. Eventuella spel/vadslagningar som ”öppna” n självavstängningen startar fortsätter att vara aktiva och alla vinster betalas ut till dig n det aktuella evenemanget avslutats. N du beg självavstängning detta beslut oåterkalleligt tills självavstängningsperioden löper ut. N självavstängningsperioden löpt ut så öppnas kontot upp automatiskt.
11.8 Förutom våra egna självavstängningsverktyg kan du även kontakta Spelinspektionen för att stänga av dig själv från alla former av spel via det nationella självavstängningssystemet Spelpaus.se. Gå till spelpaus.se eller klicka på logotypen som finns i det låsta fältet högst upp på webbplatsen.
11.9 Det finns också olika programvaror som du kan använda för att underlätta självavstängningsprocessen. För mer information kan du besöka följande webbplatser.
11.10 Om du gör en självavstängning kommer vi att vidta alla tillgängliga åtgder för att se till att självavstängningsproceduren följs, inklusive genom att tillämpa rimliga åtgder för att du inte ska få tillgång till tjänsterna och säkerställa att inget kampanjmaterial skickas till dig. Samtidigt godkänner du emellertid att vi inte på något sätt ansvariga gentemot dig eller tredje part (inklusive eventuella ekonomiska förluster som du kan drabbas av) om du kringgår självavstängningen, vilket även omfattar att du öppnar ytterligare/liknande VeraAndJohn-konton genom att ange andra uppgifter vid registrering.
Insättningsgränser
11.11 N du skapar ett VeraAndJohn-konto måste du ange ett tak för den största insättningen du kan göra inom en viss tidsperiod (per dag, vecka eller månad) innan du kan börja spela.
11.12 En kontoinnehavare som har satt en insättningsgräns enligt ovan kan ändra gränsen i VeraAndJohn-kontots inställningar. Om du beg att en gräns ökas träder ändringen i kraft efter 72 timmar. Om du beg att en gräns ska sänkas träder ändringen i kraft omedelbart. VeraAndJohn godtar inga vad från en kontoinnehavare som strider mot en gräns eller en avstängning som denne angivit enligt ovan.
11.13 Mellan den 2 juli 2020 och den 31 december 2020 kan en kontoinnehavare som har tillgång till våra kommersiella onlinespel inte sätta en insättningsgräns på mer än 5 000 kronor per vecka.
11.14 Om du ökar insättningsgränsen eller sätter en insättningsgräns som högre än 10 000 kronor i månaden, kommer vi att kontakta dig i enlighet med vår omsorgsplikt som beskrivs i spellagen.
12. Inaktiva konton
12.1 VeraAndJohn kontaktar kontoinnehavaren inom 30 dagar innan ett VeraAndJohn-konto anses vara ett inaktivt konto via kontoinnehavarens senast kända . Om kontoinnehavaren inte svarar inom sju dagar från det datum då VeraAndJohn sökt kontakt, kommer VeraAndJohn-kontot att betraktas som ett inaktivt konto från denna dag.
12.2 Innan ett VeraAndJohn-konto betraktas som ett inaktivt konto, kommer VeraAndJohn att försöka återbetala hela den innestående balansen till den aktuella kontoinnehavaren via den senaste betalningsmetoden som använts för insättning till VeraAndJohn-kontot, förutom om dessa villkor ger oss tillstånd att hålla inne betalningen.
13. Dubbla konton
En kontoinnehavare får bara ha ett VeraAndJohn-konto åt gången. Om vi upptäcker att du har fler än ett VeraAndJohn-konto förbehåller vi oss rätten att stänga av eller avsluta alla dubbla VeraAndJohn-konton. Vi kan också utnyttja rätten att stänga av eller permanent stänga ditt/dina VeraAndJohn-konton enligt avsnitt 18.2 nedan. Alla bonusar som tilldelats ett dubbelt eller dubbla VeraAndJohn-konton ogiltiga.
14. Att avsluta VeraAndJohn-kontot
14.1 En kontoinnehavare kan n som helst avsluta sitt VeraAndJohn-konto genom att kontakta VeraAndJohns kundservice via kontaktuppgifterna i avsnitt 23 nedan eller som ges i avsnittet ”Frågor och svar” på webbplatsen. Eventuella pengar på det avslutade VeraAndJohn-kontot översänds till kontoinnehavaren inom fem (5) arbetsdagar.
14.2 Kontoinnehavare som vill ha tillbaka pengar från ett avslutat eller avstängt VeraAndJohn-konto kan kontakta kundservice via kontaktuppgifterna i avsnitt 23 nedan.
15. Insättningar och uttag
Kreditkontroller
VeraAndJohn förbehåller sig rätten att göra externa kreditkontroller och ekonomiska kontroller på alla kontoinnehavare via behöriga utomstående kreditbolag med stöd av den information som tillhandahålls vid registrering. Kunder som gör insättningar med kredit-/bankkort kan även tvingas bekräfta identiteten på andra sätt, exempelvis genom att skicka in id-handlingar, kopia på bankkortet och ett adressbevis.
Insättningar och vadslagning
15.1 Insättningar på ett VeraAndJohn-konto kan ske med hjälp av betalningsmetoderna i avsnitt 16 nedan. Procedurer, villkor och bestämmelser, tillgänglighet, och hur lång tid det tar att göra insättningen varierar mellan olika betalningsmetoder. Du kan läsa aktuella rekommendationer under rubrikerna ”Insättning” eller ”Uttag” n du inloggad på webbplatsen.
15.2 VeraAndJohn accepterar inga vad från en kontoinnehavare om det saknas täckning på VeraAndJohn-kontot.
15.3 Beroende på vilken betalningsmetod kontoinnehavaren valt kan minimala och/eller maximala insättningsgränser gälla, och om så fallet, kommer de att visas i VeraAndJohn-kontots avsnitt ”Insättning”.
Uttag
15.4 Du kan n som helst ta ut dina egna insättningar och vinster i pengar från VeraAndJohn-kontot under förutsättning att
a) alla betalningar som har gjorts till VeraAndJohn-kontot har bekräftats och genomförts och att de inte har återkrävts, annullerats eller på annat sätt avvisats
b) vi har genomfört alla eventuella kontroller på ett tillfredsställande sätt (se avsnitt 8 ovan); om vi har begt information från dig för att kunna genomföra dessa kontroller och du inte förser oss med dessa uppgifter kan utbetalningen av pengarna dröja ytterligare, och
c) det finns ingen pågående undersökning med anledning av
· ett fel i ett spel i vilket du deltog och som kräver en tillfällig blockering av uttag av pengar, eller
· att vi har skäl att tro att du har deltagit i en olaglig eller förbjuden aktivitet som skulle kunna ge oss rätt att vägra utbetalning i enlighet med avsnitt 18.1 nedan.
15.5 Alla uttag återbetalas (om så möjligt) till samma betalningsmetod som användes vid insättning på VeraAndJohn-kontot. Om vi inte kan behandla en återbetalning enligt den ursprungliga betalningsmetoden, kontaktar vi dig för att ordna så att uttaget betalas tillbaka enligt en annan betalningsmetod i ditt namn och vi kan bega dokumentation som bevis, exempelvis id-handling och bankutdrag för att bekräfta den alternativa betalningsmetoden innan uttaget genomförs.
15.6 Om det första gången du gör ett uttag, om det ett stort uttag eller om betalningsalternativen ändras, kan det hända att vi vidtar ytterligare säkerhetsåtgder för att säkerställa att pengarna går till rätt mottagare. N så sker kan det krävas en kopia på en id-handling innan utbetalningen kan ske. Dessa åtgder till för att skydda våra kunder, och de kan resultera i vissa fördröjningar.
15.7 VeraAndJohn förbehåller sig rätten att ta ut en avgift från kontoinnehavaren n denne gör ett uttag från VeraAndJohn-kontot. Dessa avgifter varierar beroende på vilken betalningsmetod som används för uttaget. De avgifter vi tillämpar på uttag baseras på en rimlig uppskattning av våra kostnader för behandling av det aktuella uttaget.
16. Betalningsmetod
16.1 VeraAndJohn erbjuder kunderna många olika betalningsalternativ. Den aktuella listan finns att läsa på relevanta sidor på webbplatsen. Samtliga betalningsalternativ som erbjuds uppfyller kraven enligt lag (2010:751) om betaltjänster.
16.2 Insättningar kan då och då avvisas helt och/eller delvis av leverantören av den aktuella betalningslösningen eller av ett finansinstitut. VeraAndJohns personal kan inte påverka detta. De känner inte heller till varför insättningen avvisades.
16.3 Paypal – Softconstruct IOM den tekniska tjänsteleverantören för Paypals insättningar och uttag. Detta arrangemang i enlighet med avsnitt 10 i dessa allmänna villkor, ”Skydd av kundens tillgångar”.
17. Bonusar, kampanjer och tävlingar
17.1 Vi kan tillfälligtvis erbjuda bonusar, kampanjer och/eller tävlingar som styrs av sskilda villkor och bestämmelser. Alla bonusar, priser eller sskilda gåvor som tilldelas ditt VeraAndJohn-konto ska användas i enlighet med dessa sskilda villkor och bestämmelser.Spelare kan endast kvalificera sig för ett bonuserbjudande.
17.2 Om dessa villkor och de kampanj- eller tävlingsspecifika villkoren och bestämmelserna strider mot varandra, ska de kampanj- eller tävlingsspecifika villkoren och bestämmelserna gälla.
17.3 Från den 2 juli 2020 och till dess VeraAndJohn fattar ett annat beslut, kommer vdet för de bonusar som erbjuds av VeraAndJohn inte att överstiga beloppet 100 kronor. Om VeraAndJohn oavsiktligt erbjuder en bonus som överstiger 100 kronor, oavsett om det handlar om ett tekniskt fel, den mänskliga faktorn eller en annan anledning, har VeraAndJohn rätt att ta bort den felaktigt erbjudna bonusen.
18. Avveckling/avstängning av VeraAndJohn-konton
18.1 Vi har rätt att n som helst avsluta ett VeraAndJohn-konto. Om det finns pengar på ditt konto n vi avslutar det eller genomför en stängning enligt avsnitt 18.2 nedan återbetalas dessa inom fem arbetsdagar, förutom i följande fall:
a) Du har stängts av från spel, och ditt VeraAndJohn-konto avslutades på grund av överträdelser, i vilket fall vi kommer att betala tillbaka återstoden av de insättningar du har gjort.
b) Vi skyldiga enligt lag att hålla inne tillgångarna på VeraAndJohn-kontot.
18.2 Vi kan stänga av ditt VeraAndJohn-konto om vi har anledning att tro att du deltar i eller sannolikt kommer att delta i förbjudna handlingar och ditt VeraAndJohn-konto kommer att förbli avstängt under det att endet undersöks. Om vår undersökning tyder på att du har deltagit i förbjudna handlingar kan vi begränsa eller avsluta ditt VeraAndJohn-konto utan möjlighet att aktivera det igen. Om så fallet kan vi besluta att överlämna dina personuppgifter till lämplig tillsynsmyndighet, tillsynsorgan eller annan relevant tredje part.
Förbjudna handlingar omfattar bland annat
a) att du har mer än ett aktivt VeraAndJohn-konto
b) att det namn som registrerats på ditt VeraAndJohn-konto inte stämmer överens med namnet på transaktions-/bankkontot och/eller det/de kredit-/betalkort som används vid insättningar till VeraAndJohn-kontot
c) att du går i konkurs
d) att du uppger felaktig eller vilseledande information vid registrering av VeraAndJohn-kontot (förutom om du uppger felaktig eller vilseledande information för att klara relevanta ålderskontroller, vilket behandlas enligt villkoren i avsnitt 8.2)
e) att du försöker använda ditt VeraAndJohn-konto via en VPN-, proxy- eller liknande tjänst som döljer eller manipulerar identifieringen av din faktiska vistelseort, eller genom att på annat sätt uppge falsk eller vilseledande information med hänsyn till ditt medborgarskap, din vistelseort eller bostadsadress, eller genom att göra vadslagning med webbplatsen via en tredje part eller på tredje parts vägnar
f) att du befinner dig i en begränsad jurisdiktion
g) att du har tillåtit eller medgett (avsiktligt eller oavsiktligt) att någon annan använder ditt VeraAndJohn konto
h) att du har spelat samordnat med en annan eller andra kontoinnehavare som en del av en klubb, grupp etc., eller ingått vadslagning på ett samordnat sätt med andra kontoinnehavare
i) att du har fått ett meddelande om ”återdebitering” och/eller en ”retur” via en insättningsmetod som använts på ditt VeraAndJohn-konto
j) att du befinns vara skyldig till maskopi, bedrägeri, pengatvätt eller någon form av bedräglig aktivitet med hänsyn till ditt VeraAndJohn-konto eller din användning av tjänsterna, eller
k) att du har tillämpat eller använt ett system (exempelvis maskiner, datorer, programvaror eller andra automatiserade system såsom botar) som utvecklats sskilt för att överlista våra spelsystem, eller
l) att du på annat väsentligt sätt bryter mot dessa villkor.
19. Kontosäkerhet
19.1 Kontoinnehavaren får ett personligt kontonummer och måste välja ett lösenord och ett användarnamn som används i samband med VeraAndJohn-kontot.
19.2 Det kontoinnehavarens ansvar att inte sprida denna information. Om kontoinnehavaren har anledning att tro att andra har tagit del av denna information ska kontoinnehavaren omedelbart kontakta VeraAndJohns kundservice för att få ett nytt lösenord.
19.3 VeraAndJohn har ingen skyldighet att spara användarnamn eller lösenord. Om kontoinnehavaren tappar bort, glömmer, förlorar eller avslöjar sitt användarnamn och/eller lösenord till tredje part, eller på annat sätt inte kan komma in på webbplatsen eller en tjänst av en anledning som inte hänförlig till VeraAndJohn, VeraAndJohn inte ansvarigt och kommer inte att ba ansvar vid eventuella skadeståndsanspråk med anledning av detta VeraAndJohn-konto.
20. Ansvarsbegränsning
20.1 Detta avsnitt inte avsett att göra undantag för någonting som kan vara i strid med tvingande lagstiftning. I synnerhet (men utan begränsning) ska ingenting i dessa villkor verka begränsande eller som ett undantag för något ansvar
a) som åligger VeraAndJohn med hänsyn till personskada eller dödsfall till följd av VeraAndJohns, eller VeraAndJohns anställdas, ombuds eller underleverantörers oaktsamhet
b) för bedrägeri eller information som lämnats i bedrägligt syfte
c) som åligger VeraAndJohn om VeraAndJohn på något sätt bryter mot lagstadgade rättigheter, eller
d) något annat ansvar som inte kan uteslutas genom tillämplig lag.
20.2 Vi ansvariga gentemot dig för förutsebar förlust och skada som orsakats av oss. Om vi inte uppfyller dessa villkor vi ansvariga för den skada eller förlust som du drabbas av som ett förutsebart resultat av att vi bryter mot vårt avtal eller att vi inte agerar med tillräcklig noggrannhet eller skicklighet, men vi inte ansvariga för förlust eller skada som inte förutsebar. Förlust eller skada förutsebar om det antingen uppenbart att det kommer att inträffa, eller om både du och vi var medvetna om att sådan skada kunde uppstå vid tidpunkten då avtalet ingicks.
20.3 Om din digitala enhet eller ditt digitala innehåll skadas av bristfälligt digitalt innehåll som vi tillhandahållit och om anledningen till detta att vi inte tillämpat tillräcklig noggrannhet eller skicklighet, kommer vi antingen att reparera skadan eller betala rimlig kompensation. Vi kommer dock inte att vara ansvariga för skador som du hade möjlighet att undvika genom att följa våra råd att installera våra gratis uppdateringar eller för skador som du orsakat genom att inte följa installationsinstruktioner eller om din enhet inte uppfyller de systemkrav som anges.
20.4 Med avseende på avsnitt 20.1–20.3 ovan gäller alltid följande:
Vi avvisar allt ansvar för skador eller förlust som uppstår till följd av eller i samband med din användning av tjänsterna eller webbplatsen.
20.5 Tjänsterna och webbplatsen tillhandahålls endast för personligt bruk. Om du använder tjänsterna eller webbplatsen för kommersiella eller affsmässiga ändamål, b vi inget ansvar för dina eventuella intäktsförluster, förlorad affsverksamhet, verksamhetsavbrott eller förlorade affsmöjligheter.
20.6 Tjänsterna och webbplatsen tillhandahålls ”i befintligt skick” och så långt lagen tillåter och vi lämnar inga garantier eller utfästelser vad gäller tjänsternas eller webbplatsens fullgoda kvalitet, lämplighet, fullständighet eller felfrihet.
21. Fel och spelavbrott
21.1 Om det uppstår ett avbrott i ditt deltagande i tjänsterna på grund av ett internet- eller systemfel och om detta avbrott förhindrar dig att fortsätta använda tjänsterna n du har lagt ett vad, kommer du att kunna avsluta spelet på det avbrutna spelet vid ett senare tillfälle, om inte annat anges i de specifika reglerna för detta spel. Ett avbrutet spel kommer att visas för dig tillsammans med eventuella spelresultat, så snart spelsystemet återansluts. Om du inte slutför ett avbrutet spel inom 90 dagar kommer det att annulleras. Läs de specifika reglerna för spelet för information om vad som händer om du lägger ett vad under sådana omständigheter. Ett avbrutet spel eller andra fel och brister påverkar aldrig ditt VeraAndJohn-konto eller spelinsättningar negativt.
21.2 Vi vidtar alla rimliga åtgder för att säkerställa att webbplatsen och tjänsterna fria från datorvirus men vi kan ändå inte garantera att webbplatsen och tjänsterna helt fria från sådana problem. Det ditt ansvar att skydda dina system och att sörja för att du kan återinstallera alla data eller program som gått förlorade till följd av ett virus. Se dock även avsnitt 20.3 ovan för information om n vi ansvariga för defekt digitalt innehåll som vi tillhandahållit dig och som skadar en enhet eller digitalt innehåll som tillhör dig.
21.3 Vi kan välja att tillfälligt stänga av hela eller delar av webbplatsen och/eller tjänsterna efter eget gottfinnande. Vi kan, men inte skyldiga att informera dig på ett rimligt sätt om ett sådant avbrott. Vi återställer webbplatsen och tjänsterna så snart det rimligt och möjligt efter ett tillfälligt avbrott.
21.4 Du uppmanas att informera oss omedelbart om du upptäcker ett fel eller att webbplatsen och/eller några av tjänsterna ofullständiga med hjälp av kontaktuppgifterna i avsnitt 23 nedan. Du får inte medvetet utnyttja felet eller ofullständigheten, och du samtycker till att hålla felet eller ofullständigheten konfidentiell.
22. VeraAndJohn inget finansinstitut
22.1 VeraAndJohn inget finansinstitut. Det betyder att vare sig insättningar eller vinster räntebande, det vill säga kontoinnehavaren får ingen ränta på tillgångarna på VeraAndJohn-kontot.
22.2 VeraAndJohn tillhandahåller ingen rådgivning i skatterelaterade och/eller juridiska frågor. Kontoinnehavare som önskar få rådgivning i skatterelaterade och juridiska frågor rekommenderas kontakta lämpliga rådgivare.
22.3 Du ensam ansvarig för alla tillämpliga skatter på priser och/eller vinster som du tar ut från VeraAndJohn.
23. Kontakta oss
Du kan kontakta oss på följande sätt:
· Per e-post: [email protected]
· Per post: Bragi Services Limited, 2nd level, Buildings, Julian’s,
· Genom att klicka på logotypen ”chatta med oss” d den visas på webbplatsen
· Via webbplatsens sida ”Kontakta oss” h
24. Klagomål
24.1 VeraAndJohn strävar alltid efter att tillhandahålla våra kunder snabba, lättillgängliga tjänster av hög kvalitet. Men om du missnöjd med någon aspekt av våra tjänster ber vi dig informera oss om detta, antingen genom att ringa eller skriva till oss. Våra kontaktuppgifter finns ovan i avsnitt 23.
24.2 Vi tar alla klagomål på allvar, vi undersöker dem noggrant och behandlar dem på ett konfidentiellt sätt. Avsnitt 24 innehåller information om hur vi behandlar klagomål.
24.3 För att vi ska kunna behandla ditt klagomål så snabbt som möjligt ber vi dig tillhandahålla följande information:
a) användarnamn och VeraAndJohn-kontonummer
b) förnamn och efternamn enligt registreringen
c) en detaljerad beskrivning av klagomålet/kravet, och
d) specifika datum och tider som viktiga för klagomålet/kravet (om det möjligt).
24.4 Vi bekräftar alla inkomna klagomål inom 24 timmar. I första hand kommer VeraAndJohn att försöka behandla klagomålet och finna en lösning som båda parter nöjda med inom femton arbetsdagar.
24.5 Om det inte möjligt förklarar vi varför och ger ett datum då du kan förvänta dig ett fullständigt svar.
24.6 VeraAndJohns interna process för behandling av klagomål anses vara uttömd om ditt klagomål inte har lösts inom åtta veckor efter det att vi först tog emot det (med hänsyn tagen till eventuella tidsperioder då endet kan ha varit vilande) eller om du och VeraAndJohn antingen inte nått en överenskommelse eller VeraAndJohn kommit med en slutlig inställning inom mindre än åtta veckor. N denna punkt har nåtts skickar vi dig ett sista brev d vi förklarar
a) det slutliga beslutet (om ett sådant har nåtts)
b) att detta slutet på vår interna klagomålsprocess, och
c) hur du eskalerar ditt klagomål till en oberoende instans för alternativ tvistlösning om du så önskar (se avsnitt 25 nedan).
25. Alternativ tvistlösning
25.1 Om du vid slutet av klagomålsprocessen enligt beskrivningen i avsnitt 24 ovan, inte anser att VeraAndJohn har löst tvisten, kan du rapportera endet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). ARN:s webbplats och fullständiga kontaktuppgifter finns h.
25.2 Du kan också anmäla tvisten via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online (ODR), som sedan förmedlar endet till relevant instans för alternativ tvistlösning.
25.3 ARN kommer endast att opartiskt meddela att rekommenderande beslut i tvister som uppstår mellan VeraAndJohn och en kontoinnehavare om
a) kontoinnehavaren har vidtagit alla rimliga ansträngningar för att lösa tvisten innan denne kontaktar dem; i praktiken inneb detta att du ska gå via VeraAndJohns egen interna klagomålsprocess (enligt beskrivningen i avsnitt 24 ovan) innan endet överlämnas till en relevant instans för alternativ tvistlösning, och
b) det har uppstått ett dödläge i lösningen av tvisten.
26. Immateriell äganderätt
Alla varumken, tjänstemken och varumkesnamn samt bilder, material, grafik, text, koncept och metodik (”VeraAndJohns tillgångar”) som återfinns på eller via webbplatsen uteslutande VeraAndJohns och/eller VeraAndJohns leverantörers och samarbetspartners egendom. Du har inte rätt att utnyttja eller på annat sätt använda någon av VeraAndJohns tillgångar för några ändamål annat än korrekt användning av webbplatsen och tjänsterna, och endast på ett sätt som inte strider mot lagen.
27. Integritet/personuppgifter
Vi vidtar åtgder för att skydda och respektera din integritet, och vi följer all lämplig integritets- och dataskyddslagstiftning. Se vår integritetspolicy för mer information om hur vi hanterar de personuppgifter som vi får eller inhämtar om dig.
28. Övriga viktiga villkor
28.1 Tillämplig lagstiftning: Dessa villkor och relationen mellan dig och VeraAndJohn regleras av och ska tolkas enligt svensk lagstiftning.
28.2 Översättningar: Dessa villkor kan publiceras på flera språk i informativt syfte och för att göra dem mer lättillgängliga. Alla versioner avsedda att förmedla samma principer på olika språk. Men om det skulle finnas skillnader mellan villkoren i den svenskspråkiga versionen och versioner på andra språk, den svenska versionen den enda giltiga.
28.3 Överlåtelse: Vi kan överlåta våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor helt eller delvis till en tredje man, men vi kommer endast att göra detta om överlåtelsen inte inverkar menligt på dina rättigheter enligt dessa villkor, såvida du inte ger ditt samtycke till detta.
28.4 Annullering av villkor som saknar juridisk giltighet: Om något av dessa villkor visar sig strida mot lagen eller sakna juridisk giltighet, kommer detta enskilda villkor att annulleras (dvs. strykas) från dessa allmänna villkor samtidigt som alla övriga villkor fortsätter att gälla oavkortat.
28.5 Force majeure: VeraAndJohn inte ansvarigt eller skadeståndsskyldigt om bolaget förhindrat att uppfylla sina förpliktelser enligt dessa villkor eller om sådant uppfyllande blir försenat, under förutsättning att det orsakats av händelser utom vår rimliga kontroll.