VeraAndJohn
  • LIVEODDS
    • atistik
  • ODDS
    • atistik
  • Casino
  • Live Casino
  • ESPORT
  • Kampanjer
  • Spelverktyg
29274-promosicon3x.png
VeraAndJohn
6106-frame-4408-16742164977643.png
6108-frame-4407-16742165075306.png
6109-frame-4406-16742165164176.png
6110-24-hours-16742224519288.png
  • LIVEODDS
    • atistik
  • ODDS
    • atistik
  • Casino
  • Live Casino
  • ESPORT
  • Kampanjer
  • Spelverktyg

BETBUILDER SATSNINGSREGLER

BETBUILDER SATSNINGSREGLER

 

Förkortningar:

 

SGM = Same Game Multi


Betbuilder Satsningsregler – AFL

 

1. Urval och Spelresultat


Alla AFL SGM-val måste vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar) för att en insats ska anses vara en vinnare. Ett val som inte vinner, om det inte uttryckligen specificerat i detta dokument, kommer att betraktas som en förlust. Om en eller flera val i en satsning blir ogiltiga av någon anledning (till exempel om en vald spelare inte deltar i matchen – se avsnitt 4), kommer hela insatsen att betraktas som ogiltig.
 
Till exempel kommer val på ett lag att vinna en match d spelet slutar oavgjort, oavsett om det slutliga resultatet har fastställts med eller utan förlängning, och även om oavgjort eller lika resultat inte har erbjudits genom BetBuilder, att betraktas som förlorare. På liknande sätt kommer 'Race to X'-val, d inget av lagen når den valda poängen, att betraktas som förlorare, oavsett om ett alternativt val som 'inget lag når X' fanns tillgängligt eller inte. Om en kvart eller halvlek slutar mållös, kommer mål- eller poängsval, såsom Första eller Sista Målskytt för den perioden, att betraktas som förlorare.

 

2. Förlängning


Alla AFL-matcher avgörs enligt det officiella resultatet inklusive eventuell förlängning.

 

3. Marknader för andra halvlek /Fjde kvar


Alla val för marknader i andra halvlek och fjde kvart inkluderar förlängning om det sker. Till exempel skulle ett val för totala poäng i andra halvlek inkludera de poäng som görs både under andra halvlek och under förlängningen.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarurval kommer att betraktas som aktiva om en spelare deltar i matchen som aktiv spelare vid någon tidpunkt under matchen, oavsett om det specifika urvalet avser en viss period av matchen. Om en spelare aldrig kommer in på planen under matchen, kommer urval som specifika för den spelaren att ogiltigförklaras. Till exempel skulle ett val på en viss spelare att göra mål i andra halvlek vara aktivt (och dför betraktas som en förlust) om spelaren deltog i de första två minuterna av matchen, skadades och inte återvände till matchen, även om spelaren aldrig varit på planen under andra halvlek. Men om den spelaren skadades strax innan matchen började, togs bort från startuppställningen (eller ersättningar/nödlösningar) och aldrig kom in på planen, kommer valet och matchen att ogiltigförklaras.


5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller ofullständig, och defter återupptas eller spelas inom 24 timmar (inklusive) från den ursprungliga schemalagda starttiden, kommer alla insatser att gälla. Alla insatser på matcher som börjar mer än 24 timmar efter den ursprungliga schemalagda starttiden kommer att ogiltigförklaras. N 24 timmar har löpt ut, alla spel ogiltiga och insatserna kommer att återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den har börjat, faller den inom 24-timmarsregeln för uppskjutna matcher enligt beskrivningen ovan. Om den avbryts efter att den har påbörjats men före sin naturliga slutpunkt gäller följande regler:


1. SGM kommer att ogiltigförklaras om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har kommit in på spelplanen. Reglerna som beskrivs nedan gäller alla med förbehåll för och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom SGM på ett spel redan en vinnare, och det faktum att spelet ställdes in inte påverkade resultatet av varje val, kommer SGM som helhet att betraktas som en vinnare. Till exempel skulle en SGM med två matcher som innehåller ett urval med ett överskott av totala poäng och en specifik spelare som ska göra mål, i en match d de nödvändiga poängen gjordes och spelaren gjorde mål innan matchen avbröts, betraktas som vinnare. I detta fall påverkade inte avbrottet i matchen något av valen. Detsamma gäller inte för val på poäng under totalen n en match avbryts och de totala poängen fortfarande under det valda antalet, eftersom avbrottet kommer att påverka detta resultat.
3. Om ett enskilt val på en SGM har förlorat och en match sedan avbryts, kommer SGM att behandlas som en förlorare, d oavsett det faktum att matchen avbröts, valet/valen i fråga hade blivit oåterkalleligt avslutade. Till exempel, en SGM som inkluderar ett val av första målskytt, i en match d en annan spelare gjorde det första målet och matchen defter avbröts, kommer att behandlas som en förlorare. I det h fallet hade insatsen redan förlorat, och detta resultat kunde inte påverkas på något sätt av om spelet senare avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom en SGM och minst ett ogiltigt val vid tidpunkten för ett matchavbrott, kommer SGM att betraktas som ogiltig. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid avbrottet och kunde ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts enligt plan. Till exempel, en SGM som innehåller ett val för över totalt antal poäng i ett spel som avbryts n det totala antalet poäng fortfarande under det erforderliga antalet, kommer att ogiltigförklaras. I det h fallet var valet för totalpoäng fortfarande oavgjort och kunde ha vunnit eller förlorat om matchen inte hade avbrutits, så spelet kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Ändringar av lokaler


Om lokalen för en match ändras från den som har annonserats, kommer alla satsningar på den matchen att ogiltigförklaras.

 

Betbuilder Satsningsregler - Baseboll

 

1. Urval och Spelresultat


Alla baseboll SGM-val måste vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar) för att en insats ska anses vara en vinnare. Ett val som inte vinner, om det inte uttryckligen specificerat i detta dokument, kommer att betraktas som en förlust.

Till exempel skulle ett spel på att ett lag vinner en match som slutar oavgjort, oavsett om slutresultatet fastställdes med eller utan extra inningar, och även om oavgjort inte erbjöds genom BetBuilder, betraktas som en förlust. Detta kommer inte att vara relevant för MLB eftersom extra inningar spelas tills ett lag vinner, men kan vara tillämpligt på andra basebolligor eller tävlingar enligt deras individuella tävlingsregler. På samma sätt kommer ”Race to X”-val d inget av lagen uppnår den valda poängen att betraktas som förlorare, oavsett om ett alternativt val som ”inget av lagen uppnår X”-val fanns tillgängligt eller inte.

Om ett eller flera val i ett spel blir ogiltiga på grund av att spelaren/spelarna inte deltar i en match (enligt avsnitt 4), kommer hela insatsen att betraktas som ogiltig. Val som blir ogiltiga av andra skäl (vanligtvis inställda eller uppskjutna matcher) kommer att avgöras enligt reglerna som beskrivs i avsnitt 7 och 8 i detta dokument.

 

2. Extra innings


Alla basebollmatcher avgörs av den officiella poängställningen, inklusive alla extra innings. All lag- och spelarstatistik som samlas in under extra innings kommer att ingå i poängsättningen av matchen.

 

3. Listade / Utsedd / Namngiven pitcher


BetBuilder-basebollspel inkluderar inte och inte beroende av listade/utsedda/namngivna pitchrar. Om en eller båda av de ursprungligen annonserade startande pitchrar i en match ogiltigförklaras eller ersätts av andra pitchrar före matchens start och efter att insatser har placerats, kommer dessa insatser att gälla. Om pitchrar kan ha listats i eller i förhållande till visningen av något val, kommer dessa endast att behandlas som vägledande och kommer inte att påverka eller förhindra tillämpningen av denna regel. Urval som specifikt inkluderar en pitcher som inte en spelare (och dmed spel med sådana urval) kommer även fortsättningsvis att ogiltigförklaras enligt reglerna för spelarspecifika marknader som anges i avsnitt 4.

 


4. Spelarspecifika marknader


Om en spelare inte deltar i en match ogiltigförklaras de spelurval som specifika för den spelaren (och dmed hela spelet). Denna regel tillämpas på följande sätt:


1. Val på slagsmarknader aktiva om en spelare får minst en slagchans. Om spelaren inte kommer ut för att slå, anses detta val ogiltigt.
2. Val på marknader för basstölder kommer att vara aktiva om spelaren i fråga går in i spelet vid något tillfälle. Detta inkluderar framträdande på plattan men också att spela som utespelare, defensiv ersättare, pinch-runner och så vidare. Om spelaren inte går in i matchen i någon sådan kapacitet vid någon tidpunkt, kommer dessa val att betraktas som ogiltiga.
3. Val på pitchingmarknader kommer att vara aktiva om spelaren i fråga utför minst ett kast i matchen. I annat fall kommer dessa val att betraktas som ogiltiga. Spelarval kommer att betraktas som aktiva eller ogiltiga enligt reglerna ovan, oavsett om ett val refererar till en specifik period av en match. Till exempel kommer valet av en viss spelare som har 1+ hits under de första 5 innings i en match att vara aktivt (och dför en förlorare) om den spelaren inte kommer in som ersättare förrän efter den 5:e inningen och ute från och med den tidpunkten. Men om den spelaren skadades strax innan matchen började, togs bort från startelvan (eller bänken) och dmed inte gjorde några framträdanden på spelplanen, skulle valet och dmed spelet ogiltigförklaras.

 

5. 7 Inningsspel / Dubbelmatcher


Om basebollmatcher ursprungligen har schemalagts att spelas i fre än 9 innings före matchstart (t.ex. 7 innings-matcher för MLB-dubbelmatcher), kommer matcherna att avgöras som vanligt i enlighet med reglerna som beskrivs i detta dokument (dvs. behandlas som vanliga matcher snarare än reducerade innings-matcher).

 

6. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match inte börjar på den schemalagda kalenderdagen för den officiellt angivna starttiden (lokal stadiontid), ogiltigförklaras alla insatser på matchen.

Om en match avbryts efter att den har påbörjats och sedan återupptas inom 36 timmar (inklusive) efter den ursprungliga starttiden, kommer alla insatser att gälla.
 
Om ett spel avbryts efter att det har startat och återupptas mer än 36 timmar efter den ursprungliga starttiden eller inte återupptas alls, kommer det att behandlas som ett avbrutet spel och kommer att avgöras i enlighet med reglerna i avsnitt 7 och 8 (alla spel kommer att betraktas som ogiltiga förutom de som redan oåterkalleligen har fastställts). Denna regel gäller inte slutspelsmatcher; vid en avbruten slutspels- eller turneringsmatch kommer alla insatser att gälla under hela avbrottet tills matchen officiellt avslutad enligt den relevanta ligans/organisationens regler.

 

7. Matcher med reducerad inning


Om basebollmatcher förkortas efter att matchen har påbörjats (t.ex. innings reduceras på grund av dåligt väder), kommer de att avgöras enligt följande regler:


1. Insatser kommer att vara ogiltiga om de inkluderar minst ett val som involverar en spelare som inte deltar i matchen, enligt reglerna som beskrivs i avsnitt 4. Reglerna nedan tillämpas alla under förutsättning och efter tillämpningen av denna regel.


2. Om varje val inom ett spel på matchen redan en vinnare d det faktum att reducerade innings inte hade någon inverkan på resultatet av varje val, kommer spelet i sin helhet att behandlas som en vinnare. Till exempel, ett spel med 2 matcher som innehåller ett val på över totalt antal runs och en viss spelare som slår en home run, i en match d det totala antalet runs som krävs har uppnåtts och spelaren faktiskt slår en home run, och d matchen spelades med reducerad innings, kommer att behandlas som en vinnare. I det h fallet hade matchen som spelades med reducerade innings ingen inverkan på något av valen. Detsamma skulle inte gälla för ett val under totalt antal runs d en match förkortas medan den totala poängen fortfarande under det valda antalet, eftersom den minskade inningen skulle påverka det resultatet.                                                    .                                                        
3. Om ett enskilt val av ett spel har förlorat och en match sedan förkortas, kommer spelet att behandlas som förlorat, d oavsett det faktum att antalet innings har minskat, valen i fråga har avslutats oåterkalleligt. Till exempel, ett spel som inkluderar ett val av det första laget att göra mål, i en match d det andra laget gjorde mål först och matchen defter spelades med fre innings, kommer att behandlas som förlorat. I det h fallet hade insatsen redan förlorat, och detta resultat kunde inte påverkas på något sätt av om matchen senare förkortades eller inte.


4. Om det inte finns några förlorande val inom ett spel och minst ett ogiltigt val på en match d innings reduceras efter start, kommer spelet att betraktas som ogiltigt. Denna regel gäller n ett eller flera val oavgjorda efter att det reducerade antalet innings har slutförts, och fortfarande kan ha vunnit eller förlorat om hela antalet innings hade slutförts som planerat. Till exempel, en insats som inkluderar ett val på över totalt antal runs, i ett förkortat spel som avslutas medan det totala antalet runs fortfarande under det antal som krävs, kommer att behandlas som ogiltigt. I det h fallet var total runs-valet fortfarande oavgjort och kunde ha vunnit eller förlorat om inte matchen hade förkortats, så valet och dmed spelet kommer att ogiltigförklaras.


5. Det enda undantaget från ovanstående regler marknadsresultatet Matchvinnare/Money Line/Head-to-Head. Detta resultat kommer att fastställas enligt det officiella ligaresultatet för matchen – om en match med fre innings fortfarande slutar med ett officiellt vinst-/förlustresultat per relevant liga, kommer matchvinnarmarknaden att fastställas enligt följande.

 

Matcher som avslutas efter 8,5 innings (d hemmalaget leder efter 8,5 innings och matchen avslutas d) behandlas inte som förkortade matcher. De kommer att avgöras enligt normala avräkningsregler och inte enligt de regler som presenteras i detta avsnitt för matcher med reducerade innings. Detta gäller även matcher som planerade att vara 7 innings och som avslutas efter 6,5 innings med hemmalaget I ledning.

 

8. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den har påbörjats gäller regeln om schemalagd kalenderdag för uppskjutna matcher enligt beskrivningen i avsnitt 6.

Om en match avbryts efter att den har påbörjats, men ändå slutar med ett officiellt vinst-/förlustresultat enligt relevant liga/organisation, ska den avgöras enligt reglerna i avsnitt 7 för matcher med reducerade innings. Detta kommer att omfatta fastställandet av det officiella resultatet enligt underavsnitt 7.5.

Om en match avbryts efter att den har påbörjats och inte har ett officiellt vinst-/förlustresultat från den relevanta ligan/organisationen, kommer den att avgöras enligt reglerna i avsnitt 7 för matcher med reducerad innings, men resultatet för Matchvinnare/Money Line/Head-to-Head-marknader kommer att fastställas som ogiltigt.

 

9. Ändringar av lokaler


Om arenan för en match ändras från den ursprungligen planerade spelplatsen, kommer insatser att gälla om de ursprungliga beteckningarna för hemma- och bortalag förblir desamma. Om spelplatsen ändras och hemma- och bortalagets beteckning ändras, ogiltigförklaras insatser som placerats med den ursprungliga hemma-/ bortalagets beteckning.

Betbuilder Satsningsregler - Basket

 

1. Urval och Spelresultat


För att en match ska betraktas som vunnen måste alla spel i en basketmånad vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar). Ett val som inte vinner, om inte annat uttryckligen anges i detta dokument, kommer att avgöras som förlorat. Om ett eller flera val i ett spel av någon anledning ogiltigförklaras (till exempel om en vald spelare inte deltar i matchen – se avsnitt 4), kommer hela spelet att ogiltigförklaras.

Till exempel kommer spel på ett lag som vinner en match som slutar oavgjort efter förlängning (eller normal tid om ingen förlängning spelas), även om oavgjort inte har erbjudits via BetBuilder, att betraktas som förlust. Detta kommer inte att vara relevant för NBA- eller NBL-matcher eftersom de spelar upprepade övertidsperioder tills ett lag vinner, men kan vara tillämpligt på andra basketligor eller tävlingar enligt deras individuella tävlingsregler. På samma sätt kommer ”Race to X”-val d inget av lagen uppnår den valda poängen att avgöras som förlorare, oavsett om ett ”inget av lagen uppnår X”-val fanns tillgängligt som ett alternativt val eller inte.


2. Övertid


Alla basketmatcher avgörs enligt det officiella fastställda resultatet inklusive eventuell övertid

 

3. Andra halvlek / Fjde kvartsmarknader


Alla marknadsurval för andra halvlek och fjde kvart inkluderar övertidsperioder om sådana förekommer. Till exempel skulle ett urval av totala poäng för andra halvlek inkludera poängen som gjorts i både andra halvlek och eventuella övertidsperioder som spelades.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarval kommer att betraktas som aktiva om en spelare kommer in på planen som en aktiv spelare vid någon tidpunkt under den relevanta matchen, oavsett om valet i fråga refererar till en specifik period av matchen. Om en spelare aldrig kommer in på planen under en match, kommer val som specifika för den spelaren att ogiltigförklaras. Till exempel skulle ett val på att en viss spelare ska göra 10,5+ poäng i andra halvlek vara aktivt (och dför avgöras som förlorat) om den spelaren spelade de första två minuterna av matchen, blev skadad och inte återvände till matchen, även om han aldrig spelade under andra halvlek. Men om den spelaren skadades strax innan matchen började, togs bort från startelvan (eller bänken) och aldrig kom in på planen, skulle valet och dmed spelet ogiltigförklaras.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs och defter återupptas eller spelas inom 24 timmar (inklusive) från den ursprungliga schemalagda starttiden, kommer alla insatser att gälla. Alla insatser som placerats på matcher som börjar mer än 24 timmar efter den ursprungligen schemalagda starttiden ogiltigförklaras. N de 24 timmarna har gått ut alla spel ogiltiga och insatserna kommer att återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den har påbörjats, gäller 24-timmarsregeln för uppskjutna matcher som beskrivs ovan. Om en match avbryts efter att den har påbörjats men före dess naturliga slut, gäller följande regler:


1. SGM kommer att annulleras om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har kommit in på spelplanen som en aktiv spelare. Alla regler som beskrivs nedan gäller före och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom en SGM på matchen redan en vinnare d avbrottet inte hade någon inverkan på resultatet av varje val, kommer SGM i sin helhet att behandlas som en vinnare. Till exempel skulle en SGM på 2 matcher som innehåller ett urval med mer än totala poäng och en viss spelare som gör 10,5+ poäng, i en match d de nödvändiga poängen har uppnåtts och spelaren gjorde mer än 10 poäng innan spelet defter avbröts, betraktas som en vinnare. I det h fallet hade avbrottet ingen inverkan på något av valen. Detsamma skulle inte gälla för ett val under totalt antal poäng d en match avbryts medan den totala poängen fortfarande under det valda antalet, eftersom avbrottet skulle påverka det resultatet.
3. Om ett enda urval i en SGM har förlorat och en match sedan avbryts, kommer SGM att betraktas som en förlorare, d oavsett det faktum att matchen avbröts, urvalet eller urvalen i fråga hade oåterkalleligen avslutats. Exempelvis kommer ett SGM som omfattar valet av den första spelaren som gör mål i en match d en annan spelare gör mål först och matchen defter avbryts att betraktas som en förlust. I detta fall hade insatsen redan förlorats och detta resultat kunde inte på något sätt påverkas av om spelet senare avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom SGM och minst ett ogiltigt val vid den tidpunkt då matchen avbryts, kommer SGM att ogiltigförklaras. Denna regel gäller om ett eller flera alternativ fortfarande oavgjorda vid avbrottet och kunde ha vunnit eller förlorat om matchen hade slutförts enligt tidsplanen. Till exempel, en SGM som innehåller ett val på över totalt antal poäng, i en match som avbryts medan det totala antalet poäng fortfarande under det antal som krävs, kommer att betraktas som ogiltigt. I det h fallet var det totala antalet poäng fortfarande inte bestämt och kan ha vunnit eller förlorat om det inte vore för avbrottet, så spelet kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Ändringar av lokaler


Om platsen för en match ändras från den som annonserats kommer alla satsningar på den matchen att ogiltigförklaras.
 
Betbuilder Satsningsregler – Cricket

 

1. Urval och Spelresultat


Alla SGM Cricket-urval måste vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar) för att ett spel ska anses vara ett vinnande spel. Ett spel som inte vinner, om inte annat anges h, kommer att betraktas som ett förlorande spel. Om ett eller flera val i ett spel ogiltigförklaras av någon anledning (t.ex. om en utvald spelare inte deltar i matchen - se avsnitt 4), kommer hela spelet att ogiltigförklaras.

Exempelvis kommer val på ett lag som vinner en match som slutar oavgjort eller med lika resultat, oavsett om slutresultatet har fastställts med eller utan extra innings eller Super Overs, och även om det oavgjorda eller lika resultatet inte har erbjudits via BetBuilder, betraktas som förlorade. På samma sätt kommer val på ”Laget som slår flest sexor”, d inget av lagen slår en sexa, att betraktas som förlorare, oavsett om ett val för ”Inget av lagen kommer att slå en sexa” fanns tillgängligt som ett alternativt val eller inte. Om en inning avslutas utan att en enda wicket har tagits, kommer den spelare som valts som ”första wicket-taker” för den inningen att betraktas som förlorare. Resultat med 'Dead heat', såsom 'Spelare att göra flest poäng för sitt lag', d den högsta poängen i laget uppnåddes gemensamt av två eller fler spelare, kommer på samma sätt att avgöras som förlorare.

 

2. Extra innings / Super overs / En-overs eliminatorer


BetBuilders spel på cricketmatcher inkluderar inte extra innings, Super overs, En-overs eliminatorer eller liknande metoder för att avgöra vinnare vid oavgjort resultat. Val av matchvinnare, liksom alla andra marknader, kommer endast att göras på grundval av matchens normala innings (dvs. 20 overs per lag för Twenty20-matcher - om matchen slutar oavgjort och går in i en Super Over, kommer matchen att betraktas som oavgjord oavsett resultatet av Super Over).

 

3. Reducerad / Begränsad overs


Vid varje reducerad mängd spel i en cricketmatch (med en boll eller fler) som orsakas av väder eller andra skäl kommer alla aktiva spelkuponger att annulleras. Med en aktiv spelkupong avses en spelkupong som ännu inte har nått statusen "avgjord" vid den tidpunkt n det reducerade antalet overs bekräftas. Detta gäller enligt samma parametrar som beskrivs i avsnitt 6 i detta dokument, vilka även gäller för spelkuponger i avbrutna matcher.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarval anses vara aktiva om en spelare deltar som en aktiv spelare vid någon tidpunkt i den relevanta matchen, oavsett om valet avser en viss fas av matchen (dvs. slag/fält/bowling) i vilken spelaren kanske inte har deltagit. Om en spelare aldrig deltar i matchen vid någon tidpunkt som en aktiv spelare, kommer val som specifika för den spelaren (och dmed hela spelet enligt avsnitt 1) att ogiltigförklaras. Till exempel skulle valet av en viss spelare för att göra en sexa eller ta en wicket vara aktivt (och dför betraktas som en förlorare) om den spelaren bara deltog i spelet som ersättare men inte slog eller kastade i matchen. Men om spelaren skadades strax innan matchen började, togs ut ur laget och aldrig kom in på planen eller var en oanvänd avbytare, skulle valet och dmed spelet vara ogiltigt.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs och sedan återupptas eller spelas inom 24 timmar (inklusive) efter den ursprungligen schemalagda starttiden, kommer alla spel att vara giltiga. Insatser som placerats på matcher som startar mer än 24 timmar efter den ursprungligen schemalagda starttiden kommer inte att räknas. Efter 24 timmar kommer alla spel att ogiltigförklaras och insatserna återbetalas.
Matcher d startdatum/tid har ändrats i förväg (t.ex. för att minska trängseln) kan inte klassificeras som uppskjutna, enligt Sportcasts bedömning. Beslut som fattas i detta avseende kommer att kommuniceras av Sportcast till alla kunder i god tid.

 

6. Avbrutna matcher


Om en avbryts innan den börjar gäller den 24-timmarsregel för avbrutna matcher som beskrivs ovan. Om en match avbryts efter att den har påbörjats men före dess naturliga slutpunkt, gäller följande regler:


1. SGM anses ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har deltagit i matchen som en aktiv spelare. Alla regler som beskrivs nedan gäller före och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom SGM i ett spel redan en vinnare, och om spelets inställande inte påverkade resultatet av något av valen, kommer hela SGM att betraktas som en vinnare. Till exempel, om SGM består av två steg d det ena valet "över total runs" och det andra att en specifik spelare ska slå en sexa, och om det totala antalet runs har uppnåtts och spelaren har slagit en sexa innan matchen avbröts, kommer SGM att betraktas som en vinnare. I detta fall påverkade avbrottet inte något av valen. Detsamma gäller inte för ett "under total runs"-val d en match avbryts medan den totala poängen fortfarande ligger under det valda antalet. I det fallet skulle det avbrutna spelet påverka resultatet, och SGM skulle inte betraktas som en vinnare.
3. Om ett urval i en SGM förloras och matchen ställs in, kommer SGM att anses förlorat oavsett om matchen ställs in, eftersom beslutet om det urvalet redan har fattats oåterkalleligt. Till exempel skulle en SGM med ett spel på att ett lag vinner slantsinglingen, d det andra laget vinner slantsinglingen och matchen ställs in, betraktas som ett förlorat spel. I detta fall hade spelet redan förlorats och detta resultat kunde inte påverkas av om matchen senare ställdes in eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom SGM och minst ett val ogiltigt vid den tidpunkt då matchen avbryts, kommer SGM att betraktas som ogiltig. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid avbrottet och skulle kunna ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts enligt schemat. Till exempel, om en SGM inkluderar ett "över total runs"-val och matchen avbryts medan det totala antalet runs fortfarande under den erforderliga mängden, kommer SGM att betraktas som ogiltig. I detta fall var "över total runs"-valet fortfarande oavgjort och skulle ha kunnat resultera i en vinst eller förlust om spelet inte hade avbrutits, vilket leder till att spelet annulleras.
5. Enligt avsnitt 3 i dokumentet gäller parametrarna för spelkuponger i avbrutna matcher även för matcher d antalet overs reduceras. Således, vid tidpunkten för bekräftelsen av reduceringen, kommer spel d alla val redan har vunnit eller d minst ett val oåterkalleligt har förlorat att avgöras som vinnare eller förlorare, medan alla andra spel kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Ändringar av lokaler


Om spelplatsen för en match ändras från den annonserade, kommer alla spel på den matchen att ogiltigförklaras.

 

8. Specifika marknadsregleringar


1. Pensionerad slagman - Om en slagman pensioneras av någon anledning, kommer alla relevanta marknader för honom att bedömas baserat på de runs som han har gjort vid tidpunkten för pensioneringen. Detta behandlas som om han hade blivit utslagen av det spelande laget.
2. Totala lag runs – alla marknader för lagets totala runs gäller oavsett utgången av slantsinglingen.   Till exempel, i en Twenty20-match, kommer 'Lag A att göra 150+ runs' att avgöras (som en förlust) även om Lag B slår först och gör totalt 140 runs.
3. Vem blir bästa poänggörare/slagman för sitt lag/i matchen? – Enligt avsnitt 1 kommer eventuella oavgjorda resultat eller dead heats på dessa marknader att avgöras som förlorande val. Om en olistad/orankad spelare blir den bästa poänggöraren, kommer alla val på dessa marknader att avgöras som förlorare.
4. Vem kommer att ta en wicket? – Dessa marknader handlar om bowlare som tar wickets. Run outs kommer inte att räknas som wickets för den relevanta bowlaren eller för spelaren som slog ut slagmannen. ‘Mankad” -run outs, d bowlaren slår ut den icke-slagande slagmannen innan en leverans, räknas inte som wickets för bowlaren.
5. Vem kommer att slå fyra/sex? - En fyra eller sex en individuell boll på vilken slagmannen gör fyra eller sex runs, antingen genom gränslinjer eller genom att springa mellan wickets. Dessa runs måste tillskrivas slagmannen (d.v.s. slag med extra boll räknas inte).
6. Ett hat-trick som ska tas i en match - Ett hat-trick definieras som bowlarens framgångsrika borttagning av tre slagmän i på varandra följande leveranser (med run outs räknas inte som avvisning för detta syfte). Leveranserna kan vara utspridda över olika over från samma bowlare (t.ex. wickets på 5:e och 6:e bollen i en over, och en annan wicket på 1:a bollen i nästa over), men de måste vara tre på varandra följande Leveranserna från samma spelare.
 

Betbuilders Satsningsregler - Fotboll (Soccer)

 

1. Urval och Spelresultat


Alla fotboll SGM-val måste vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar) för att en insats ska betraktas som en vinnare. Ett val som inte vinner, om det inte uttryckligen anges i detta dokument, kommer att betraktas som en förlust. Om en eller flera val i en insats resulterar i att de blir ogiltiga av någon anledning (t.ex. en vald spelare inte deltar i matchen – se avsnitt 4), kommer hela insatsen att ogiltigförklaras.

Till exempel skulle ett val av ”Lag A vinner i förlängning” i en match som inte gick vidare till förlängning avräknas som förlorare, liksom ett val av ”Lag som får flest hörnor” d båda lagen får lika många hörnor. Om en halvlek, en hel match eller en relevant period av en match slutar mållös, kommer målskytteval som ”Första spelare att göra mål” för den perioden att räknas som förlorare.

 

2. Förlängning / raffar


BetBuilder-insatser på fotboll gäller uteslutande för de 90 minuterna av ordinarie tid plus förlängning, om det inte uttryckligen anges att insatsen gäller för förlängning och/eller straffar. Om en sådan formulering finns, kommer den att tillämpas på en urval-för-urval-basis, dvs. att de återstående urvalen i spelet kommer att fastställas enligt resultatet av ordinarie tid plus förlängning. Om ingen sådan formulering finns, kommer spel att avgöras på resultatet av matchen efter 90 minuters ordinarie tid plus förlängning. En match som slutar oavgjort efter ordinarie tid och förlängning, eller om något av lagen vinner i förlängning eller på straffar, betraktas som oavgjord. Matchdomaren avgör om alla 90 minuter och förlängningen ska spelas eller om de redan har spelats.

 

3. Fastställande av resultat/ Matchhändelser


Alla marknader kommer att fastställas för resultatet och händelserna i matchen enligt de mest auktoritativa källor som omedelbart tillgängliga. Återställning av marknader kan göras efter Sportcasts gottfinnande om dessa källor innehöll fel som senare ändrades, men betydande retroaktiva ändringar av matchresultat, såsom tvivelaktiga målpaneler eller resultat som annulleras eller ogiltigförklaras på grund av obehöriga spelare, kommer inte att påverka fastställandet av BetBuilder-marknader.

 

4. Spelarspecifika marknader


Om en spelare aldrig går in på spelplanen under en match som en aktiv spelare (dvs. en medlem av startande laget eller en avbytare som tas in på planen), kommer de val som avser den spelaren, och dmed hela matchen enligt definitionen i avsnitt 1, att annulleras. Denna regel avser alla spelarrelaterade marknader som omfattar mål, kort eller annan individuell statistik och kompletteras av de periodrelaterade reglerna för spelarval i avsnitt 5.

 

5. Regler för insatsperioder


Perioderna nedan (1 - 6) delar av matcher som kan väljas i samband med de marknader som anges i avsnitt 9. De fastställs enligt följande parametrar:


1. 90 minuter- de 90 minuter av ordinarie matchtid plus tilläggstid. Matchdomarna avgör om alla 90 minuter och tilläggstiden ska spelas eller om de redan har spelats. Händelser som inträffar före den officiella matchstarten, under halvtidspausen (vilken tid som helst efter signalen för halvtid och innan den andra halvleken börjar) eller efter slutsignalen räknas inte.
2. Första 10 minuter – Detta avser de första 10 minuterna av matchen (00:00 till 09:59). Hörnor, straffar eller frisparkar som tilldelas under denna period men som inte tas förrän efter 10:00 kommer inte att räknas. Någon händelse som inträffar efter 10:00 eller senare under matchen kommer inte att räknas. Händelser som inträffar före den officiella matchstarten räknas inte.
3. Första halvlek – Detta avser endast första halvlek av matchen, inklusive eventuell tilläggstid som spelas under den. Någon händelse som inträffar före den officiella matchstarten eller under halvtidspausen (vilken tid som helst efter signalen för halvtid) kommer inte att räknas.
4. Andra halvlek – Detta avser endast andra halvlek av matchen, inklusive eventuell tilläggstid som spelas under den. Någon händelse som inträffar före andra halvlek (första halvlek eller under halvtidspausen) eller efter slutsignalen kommer inte att räknas.
5. Varje halvlek - hänvisar till en händelse som inträffar i båda halvlekarna av matchen. Om den valda händelsen inte inträffar i någon av halvlekarna eller bara inträffar i en av halvlekarna, kommer den att räknas som en förlusthändelse. Händelser som inträffar före den officiella matchstarten eller under halvtidspausen (all tid efter halvtidssignalen och före starten av den andra halvleken) eller efter slutsignalen kommer inte att räknas.
a. Spelarrelaterade val för ”varje halvlek” gäller om spelaren deltar i någon del av den första halvleken av matchen. Om spelaren inte deltar i den första halvleken kommer spelarvalen för ”varje halvlek” att ogiltigförklaras.
6. ’’Någon halvlek’’ – Detta avser en händelse som inträffar i en eller båda halvlekarna av matchen. Om den valda händelsen inte inträffar under matchen kommer detta att betraktas som ett förlorat val. Händelser som inträffar före den officiella matchstarten, under halvtidspausen (all tid efter halvtidssignalen och före starten av den andra halvleken) eller efter slutsignalen räknas inte.
a. ’’Någon halvlek’’- spelarrelaterade val gäller om spelaren deltar i matchen vid någon tidpunkt. Till exempel, ett val på en spelare att göra mål i någon halvlek kommer att fastställas som en vinnare om spelaren gör mål i första halvleken, men blir utbytt vid halvtid eller tidigare, och inte deltar i andra halvleken. Val relaterade till “någon halvlek” på en spelare som inte deltar i matchen alls kommer ogiltigförklaras.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs, och defter återupptas eller spelas inom 48 timmar (inklusive) från den ursprungligen schemalagda starttiden, kommer alla insatser att gälla. Alla insatser som har placerats på spel som påbörjas mer än 48 timmar efter den ursprungligen schemalagda starttiden kommer att ogiltigförklaras. N de 48 timmarna har löpt ut ogiltigförklaras alla satsningar och insatserna kommer att återbetalas. Matcher vars starttid har ändrats långt före den schemalagda starttiden (t.ex. för att uppfylla kraven för direktsänd TV eller turneringar, eller för att lindra trängsel i matchen) får inte klassificeras som uppskjutna, enligt Sportcasts bedömning. Sportcast kommer att informera alla kunder i god tid om alla fall d sådan diskretion har utövats.

 

6. Avbrutna matcher


Matcher anses vara avbrutna om de påbörjas, men sedan inte når sitt naturliga slut inom 48 timmar efter den ursprungligen planerade starttiden. Enligt avsnitt 6 ska matcher d en domare avlägsnar spelarna från spelplanen under en tidsperiod, men de återstående spelminuterna äger rum inom 48 timmar från den ursprungliga starttiden, inte anses vara avbrutna.

Om en match avbryts före matchstart gäller den av 48-timmarsregeln för uppskjutna matcher som beskrivs i avsnitt 6. Om matchen avbryts efter att den har påbörjats men före dess naturliga slutpunkt gäller följande regler:

g
1. SGM ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har deltagit i matchen som en aktiv spelare. De regler som beskrivs nedan gäller före och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom SGM i en match redan ett vinnande val, och det faktum att spelet avbröts, inte påverkade resultatet av varje val, kommer SGM som helhet att betraktas som ett vinnande val. Till exempel skulle ett SGM för två matcher som innehåller ett val mellan ett totalt antal mål och en specifik spelare som ska göra mål, i en match d det erforderliga totala antalet mål uppnåddes och spelaren gjorde mål innan matchen defter avbröts, betraktas som en vinnare. I det h fallet påverkade avbrottet inte något av valen. Detsamma gäller inte för att välja efter måltotal n matchen avbryts och mål totalen fortfarande under det valda numret, eftersom avbrottet kommer att påverka detta resultat.
3. Om ett enda val i en SGM har förlorat och en match sedan avbryts, kommer SGM att behandlas som en förlorare, d oavsett det faktum att matchen avbröts, valet eller valen i fråga hade oåterkalleligen avslutats. Till exempel, i en match d det andra laget gjorde första målet och matchen sedan avbröts, skulle den SGM som innehöll valet av det lag som gjorde första målet betraktas som förlorare. I detta fall hade insatsen redan förlorats och detta resultat kunde inte påverkas av om spelet senare avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom SGM och minst ett ogiltigt val vid den tidpunkt då matchen avbryts, kommer SGM att ogiltigförklaras. Denna regel gäller om ett eller flera val oavgjorda vid avbrottet och kunde ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts enligt schemat. Till exempel kommer en SGM som innehåller ett val för över totalt antal mål, i en match som avbryts n det totala antalet mål fortfarande under det erforderliga antalet mål, att ogiltigförklaras. I det h fallet var valet av totala mål fortfarande oavgjort och kan ha vunnit eller förlorat om det inte hade avbrutits, så insatsen kommer att annulleras.

 

8. Lokaländringar och neutrala lokaler

  
Om matchens spelplats ändras från den annonserade spelplatsen kommer alla spel på den matchen att strykas.

För matcher som spelas på en neutral spelplats gäller alla insatser oavsett lagens ordning i listan och oavsett om det uttryckligen anges att matchen spelas på en neutral spelplats eller inte.

 

9. Specifika marknadsregleringar


1. Vem kommer att vinna? - Du satsar på resultatet, dvs. lag A, oavgjort eller lag B.
2. Vem kommer att göra mål? - Du satsar på om en nominerande spelare kommer att göra ett mål. Självmål räknas inte in i denna marknad.
3. Vem kommer att få ett kort? - Du satsar på om den nominerade spelaren kommer att få ett gult eller rött kort. Endast kort som visas för spelare som befinner sig på planen under matchen räknas. Kort som visas för tränare, spelare på bänken eller efter matchen räknas inte.
4. Hur många hörnor för matchen/laget? – Du satsar på om det totala antalet hörnor kommer att vara över eller under det angivna antalet. Endast tagna hörnor skall räknas. Hörnsparkar som tilldöms men inte tas räknas inte. Om en hörna tas igen räknas endast en hörna. Hörnor som slås under förlängning räknas inte in i det totala antalet hörnor.
5. Hur många mål gör laget? - Du satsar på hur många mål ett nominerat lag kommer att göra. Egna mål som görs av motståndarlaget tas med i beräkningarna på denna marknad.
6. Hur många varningspoäng för match/lag? – Du satsar på om det totala antalet varningspoäng över eller under det angivna antalet. Kort som delas ut under förlängning räknas inte till det totala antalet, inte heller varningspoäng som ges före avspark och/eller efter slutsignalen. Endast kort som visas för spelare som för nvarande på planen kommer att räknas. Kort som visas för tränare eller avbytare räknas inte till det totala antalet.
a. Gult kort = 10 och rött kort = 25 varningspoäng. Om en spelare får två gula kort och defter visas ett rött kort, får spelaren totalt 35 varningspoäng.
7. Hur många kort för matchen/lagen? – Du satsar på om det totala antalet kort över, under eller lika med det angivna antalet. Förlängning räknas inte till det totala antalet, och inte heller varningspoäng som ges före avspark och/eller efter slutsignalen. Endast kort som visas för spelare som för nvarande på planen kommer att räknas. Kort som visas för tränare eller avbytare räknas inte till det totala antalet.
a. Gult kort = 1 och rött kort = 2 för denna marknad. Om en spelare får två gula kort och defter ett rött kort, kommer spelaren att ha totalt 3 kort. Ingen spelare kan få fler än 3 kort vid avräkning. En spelare som får ett gult kort och sedan ett direkt rött kort kommer att räknas som 3 kort för avräkningssyfte. Ett direkt rött kort räknas som 2 kort för avräkningssyfte.


8. Vad mer kommer att hända/Vad mer kommer att hända med ett lag? - Du satsar på om en nominerad händelse kommer att inträffa antingen i matchen eller för ett utvalt lag, till exempel: a. raff tilldelas - Om en straff kommer att tas (och defter missas/göras mål på). raffar som tilldelas men återkallas, av någon anledning, och defter inte tas kommer inte att betraktas som ett vinnande val.


b. raff missad - Om en straff kommer att missas. Detta en straffspark som inte resulterar i ett mål från den sparken. Om en straffspark döms en andra gång räknas den ursprungliga straffsparken inte som ett officiellt resultat. Endast en straffspark som har avslutats ska anses ha tagits. Om en straffspark studsar på stolpen eller målvakten och rör vid dem igen innan mål har gjorts, ska detta betraktas som en straff.
c. raffmål – Om en straffspark kommer att slås. Detta en straffspark som direkt resulterar i ett mål från denna spark. Om en straffspark studsar från antingen stolpen eller målvakten och rörs vid igen innan ett mål görs, kommer detta att betraktas som ett misslyckande. raffsparkar som utdelas men annulleras och dför inte genomförs räknas inte som ett vinnande val.
d. 2+ straffsparkar utdelas - Om två eller fler straffsparkar kommer att utdelas (och defter missas/görs mål på). raffsparkar som utdelas men annulleras och dmed inte genomförs räknas inte som en utdelad straff.
e. 2+ straffmål – Om två eller fler straffsparkar kommer att resultera i må. raffar som görs men som måste tas om, räknas den ursprungliga straffen inte.
f. Frisparksmål - Om ett mål görs från en frispark. Alla satsningar som involverar frisparksmål måste vara gjorda direkt från en frispark. raffar räknas inte. Spelaren som tar frisparken måste vara målskytten.
g. Ett Nickmål -Om ett mål med huvudet kommer att göras under matchens gång. Ett nickmål ett mål som uppstår om bollen träffar spelarens huvud eller axel, oavsett om det avsiktligt eller inte. Självmål räknas inte.
h. Mål utanför straffområdet - Om ett mål ska göras från en plats utanför 18-yardsfältet/straffområdet. Självmål uteslutna. Alla andra typer av mål som görs utanför straffområdet räknas, inklusive frisparkar.
i. Självmål - Om ett självmål kommer att göras.
j. Utvisning - Om en spelare blir utvisad. Endast kort som delas ut n spelaren aktiv i matchen räknas. Alla kort som visas efter slutsignalen räknas inte. En spelare som blir utvisad räknas som vinnare för varje aktiv spelare som får ett rött kort, oavsett om det ett direkt rött kort eller två gula kort. Om det röda kortet dras tillbaka, av VAR eller på annat sätt, räknas detta inte som ett vinnande val.
k. olpe – Om målets ram träffas under aktivt spel. Tillfällen d bollen träffar stolpen och direkt resulterar i ett mål räknas inte som att stolpen träffas.
l. Gå till förlängning - Om matchen kommer att gå till förlängning efter 90 minuter, i tillämpliga matcher d förlängning kan spelas.
m. Gå till straffar - Om matchen kommer att gå till straffar/straffläggning, i tillämpliga matcher d straffar kan spelas.
n. Lag utan mål – Om ditt valda lag kommer att hålla nollan. Till exempel, 0-0, 1-0 till ditt lag, 2-0 till ditt lag osv., skulle vara vinnande resultat.
o. Första/sista lag att göra mål - vilket lag som gör det första eller sista målet. Återkallade och/eller annullerade mål tas inte med i beräkningen. Om inga mål görs i en match kommer dessa marknader att betraktas som förlorare.
p. Första/sista hörnan - vilka lag som kommer att få och sedan ta den första/sista hörnan i matchen. Om ingen hörna tas under perioden kommer dessa marknader att betraktas som förlorare.
q. Flest hörnor - vilket lag som kommer att få flest hörnor under matchen. Om antalet hörnor lika många i slutet av matchen betraktas detta val som förlorat.
r. Första/sista kortet - vilket lag som får det sista kortet, gult eller rött, i matchen. Om inga kort erhålls inom den angivna tidsperioden kommer dessa marknader att betraktas som förlorare.
s. Flest varningspoäng/flest kort - vilket lag kommer att få flest varningspoäng eller kort i matchen. Om det inte finns några kort i matchen, eller om antalet varningspoäng/kort lika i slutet av matchen, kommer dessa marknader att betraktas som förlorade.
t. Lagstolpe - om ett lag träffas i målramen under aktivt spel. Ett lags stolpe räknas även om bollen träffar det försvarande lagets stolpe. Fall då bollen träffar stolpen och direkt leder till mål räknas inte som att den träffar stolpen.


9. Vilken spelare kommer att göra första/sista målet? – Du satsar på vilken spelare som kommer att göra det första/sista målet i matchen.


- Självmål tas inte med i beräkningen. Om du t.ex. har valt en spelare som ska göra matchens första mål och det första målet ett självmål, kommer spelet att avgöras på nästa mål som görs. I samma scenario kommer den spelare som gör det första målet som inte ett självmål att beräknas som den första målskytten. N det gäller ”Vilken spelare kommer att göra mål först”, om din spelare inte var involverad i matchen vid tidpunkten för det första målet kommer valet att annulleras.
- N det gäller ’’Vilken spelare kommer att göra det sista målet’’, om din spelare har deltagit i matchen före eller under tiden det sista målet görs, kommer motsvarande val att gälla.
- Om inga mål görs i en match eller om endast självmål görs, kommer marknader på första och sista målskytt att anses förlorade om den/de valda spelaren/spelarna deltog i respektive period av matchen enligt beskrivningen ovan.


10. Hur många mål gör spelaren? - Du satsar på om den utvalda spelaren kommer att göra 1+/2+ eller 3+ mål i matchen. Självmål uteslutna.


11. Hur kommer en spelare att göra mål? - Du satsar på hur den utvalda spelaren kommer att göra mål, med följande alternativ tillgängliga (självmål uteslutna för alla):
a. Nicka - den valda spelaren gör ett mål som räknas som att bollen kommer från en annan spelares huvud eller axel.


b. Frispark – den valda spelaren gör en direkt frispark för sitt eget lag.
c. Utanför straffområdet - den valda spelaren gör mål från utanför 18-yardsfältet/straffområdet för sitt eget lag. En frispark som görs från utanför straffområdet räknas som ett vinnande val.
d. raff – den valda spelaren gör ett straffmål för sitt eget lag. Målet måste göras direkt från denna straff.  En retur från en straff kommer inte att klassificeras som ett mål gjort på straff.


12. Vem kommer att få kort eller bli utvisad? – Du satsar på (för kortmomentet) om den valda spelaren kommer att få ett gult eller rött kort. Vid en utvisning satsar du på om den utvalda spelaren får ett rött kort. Endast kort som visas för en spelare som aktivt involverad i matchen räknas. Kort som visas för spelare eller funktioner som inte aktiva på planen räknas inte. Kort som visas före avspark, efter slutsignalen eller under halvtidsperioden räknas inte. En spelare som ska utvisas avgörs på varje aktiv spelare som får ett rött kort, oavsett om det ett direkt rött kort eller två gula kort och dför defter visas ett rött kort.


13. Vad dubbelchans? - Du satsar på att matchen (eller den angivna perioden) slutar med ett av de två visade utfallen. Till exempel, Lag A/Oavgjort kräver att matchen (eller den angivna perioden) slutar med att antingen en vinst för Lag A eller oavgjort för att vara ett vinnande val.


14. Vem leder i halvtid/fulltid? - Du satsar på resultatet av matchen i halvtid och vid full tid. Båda resultaten måste vara korrekta för att valet ska vara vinnande.


15. Hur kommer laget att vinna? - Du satsar på en mängd olika marknader som relaterade till frågan om hur laget kommer att vinna, inklusive:


a. Vinstmarginal - med vilken marginal det valda laget kommer att vinna.
b. Vinna mot noll – - Om det valda laget vinner utan att släppa in mål. Till exempel, om ditt valda lag vinner med 1-0, 2-0 osv. skulle det resultera i att detta ett vinnande val.
c. Vinna från lägre ställning – Om det valda laget vinner matchen (eller den angivna  perioden)efter att ha legat efter med minst 1 mål någon gång under matchen.
d. Vinna i förlängning – Om ditt valda lag vinner matchen i förlängning. Ditt lag måste vinna under förlängningsperioden (2 x 15 minuter plus tilläggstid, om inget annat anges). Om matchen inte går till förlängning, kommer denna marknad att avgöras som en förlorare.
e. Vinna på straffar - Om ditt valda lag vinner matchen efter straffar/straffsparksläggning. 
Om matchen inte går till straffar kommer denna marknad att avgöras som en förlorare.
f. Kvalificera - Om dittvalda lag kvalificerar sig till nästa spelomgång i den angivna turneringen/cupen/ligan.

Betbuilders satsningsregler - Ishockey

 

1. Urval och Spelresultat


Alla SGM-val för ishockey måste vinna (inga oavgjorda matcher, oavgjorda resultat eller pushar) för att ett spel ska anses vara ett vinnande spel. Ett val som inte vinner, om det inte uttryckligen anges i detta dokument, kommer att betraktas som förlorat. Om ett eller flera val i ett spel stryks av någon anledning (t.ex. om en utvald spelare inte deltar i matchen - se avsnitt 4), stryks hela spelet.

Till exempel kommer spel på ett lag som vinner en match som slutar oavgjort efter förlängning (eller normal tid om ingen förlängning spelas), även om oavgjort eller lika resultat inte har erbjudits via BetBuilder, att betraktas som förlorade. Detta kommer inte att vara relevant för NHL-matcher eftersom de går vidare till straffläggning efter en oavgjord övertidsperiod (grundserien) eller spelar öppen sudden death-övertid (slutspel), men kan vara tillämpligt på andra ishockeyligor eller tävlingar enligt deras individuella tävlingsregler. På liknande sätt kommer 'Race to X'-val d inget av lagen når den valda poängen att bedömas som förlorade, oavsett om alternativet 'inget lag når X' fanns tillgängligt som ett alternativt val eller inte. Om en period slutar mållös ska den första eller sista målskytten i den perioden anses vara förlorare.

 

2. Övertid / raffläggning


Alla ishockeymatcher avgörs enligt det officiella resultatet, inklusive eventuell övertid och straffläggning. Mål som görs i straffläggning beaktas inte vid fastställandet av resultatet. Målet som tilldelas det vinnande laget efter en straffläggning (t.ex. det enda målet i en match som slutar 0-0 efter övertid och dför 1-0 efter straffläggning) räknas för det totala matchresultatet och lagets totala antal mål, men det tilldelas inte en spelare och räknas inte för avräkning av några spelares poängmarknader.

 

3. Tredje periodens marknader


Marknadsurval för den tredje perioden inkluderar övertid och eventuella mål som gjorts efter straffläggning. Exempelvis skulle ett urval av det totala antalet mål i den tredje perioden inkludera mål som görs både i den tredje perioden och det vinnande målet från antingen övertid eller straffläggning.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarval betraktas som aktiva om en spelare går in på rinken som aktiv spelare n som helst under matchen, oavsett om valet avser en viss period av matchen. Om en spelare inte går in på rinken vid någon tidpunkt under matchen, anses val som specifika för den spelaren att vara ogiltiga. Till exempel skulle ett val på en viss spelare att göra mål i tredje perioden vara aktivt (och dför avräknas som förlorare) om den spelaren spelade de första två minuterna av en match, skadades och inte återvände till matchen, oavsett om han aldrig hade varit på isen under den tredje perioden. Men om den spelaren skadades strax före matchstart, togs bort från startuppställningen (eller bänken) och aldrig gick på isen, skulle valet och dmed spelet vara ogiltigt.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs, och defter återupptas eller spelas inom 24 timmar (inklusive) efter den ursprungliga schemalagda starttiden, kommer alla satsningar att gälla. Alla insatser som placerats på spel som påbörjas mer än 24 timmar efter den ursprungligen planerade starttiden kommer att strykas. N de 24 timmarna har gått ut stryks alla spel och insatserna kommer att återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den har påbörjats, gäller 24-timmarsregeln för uppskjutna matcher som beskrivs ovan. Om en match avbryts efter att den har påbörjats men före dess naturliga slut, gäller följande regler:


1. SGMs ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har kommit in på rinken som en aktiv spelare. Alla regler som beskrivs nedan gäller före och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom SGM i ett spel redan leder till en vinst, och om det faktum att spelet inte avbröts påverkar resultatet av varje val, kommer hela SGM att betraktas som en vinnare. Till exempel, om ett SGM består av två val: ett som "över totalmål" och ett annat som att en specifik spelare ska göra mål, och om de nödvändiga målen uppnåddes och spelaren gjorde mål innan matchen avbröts, kommer SGM att betraktas som en vinnare. I detta fall påverkade avbrottet inte något av valen. Detsamma gäller inte för ett "under totalmål"-val d en match avbryts medan det totala resultatet fortfarande under det valda antalet. I detta fall skulle det avbrutna spelet påverka resultatet, och dför skulle SGM inte betraktas som en vinnare.
3. Om ett enskild val i en SGM har förlorat och matchen defter avbryts, kommer SGM att betraktas som en förlorare. Oavsett att matchen avbröts, var det aktuella valet redan oåterkalleligt avgjord. Till exempel, om ett SGM inkluderar ett val på det första laget att göra mål, och det andra laget gjorde mål först och matchen defter avbröts, kommer SGM att betraktas som en förlorare. I detta fall hade insatsen redan förlorat, och resultatet kunde inte påverkas av om matchen avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom en SGM och åtminstone ett val ogiltigt vid tidpunkten för att matchen avbryts, kommer SGM att betraktas som ogiltig. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid avbrottet och skulle kunna ha vunnit eller förlorat om spelet hade avslutats enligt schemat. Till exempel, en SGM som inkluderar ett val på "över totalmål" i en match som avbryts medan det totala antalet mål fortfarande under det erforderliga beloppet, kommer att betraktas som ogiltigt. I detta fall var valet på totalmål fortfarande oavgjort och skulle ha kunnat resultera i vinst eller förlust om matchen inte hade avbrutits, så insatsen kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Lokaländringar


Om spelplatsen ändras från den annonserade spelplatsen kommer alla insatser på den matchen att ogiltigförklaras.


Betbuilders satsningsregler - MMA

 

1. Urval och Spelresultat


Alla MMA SGM-val måste vinna (inga oavgjorda resultat eller pushar) för att en insats ska anses vara en vinnare. Ett val som inte vinner, om inte annat uttryckligen anges i detta dokument, kommer att betraktas som en förlust. Om en insats inkluderar ett val som av någon anledning ogiltigförklaras (t.ex. att en match bedöms som "no contest" efter att den har påbörjats), kommer insatsen att regleras enligt avsnitt 4 i detta dokument.

Till exempel, om ett val på att en boxare ska få flest nedslag i en match som slutar med noll nedslag, och d alternativet för oavgjort eller lika inte har erbjudits genom BetBuilder, kommer att bedömas som förlorande.

 

2. Vinnare i matchen


Vinnarna i MMA-matcher bestäms utifrån det officiella resultatet som tillkännages i ringen. Överklaganden eller ändringar av vinnaren efter detta tillkännagivande kommer inte att leda till att matchen återställs (såvida inte ändringen beror på ett mänskligt misstag vid tillkännagivandet av resultatet i ringen).

 

3. Uppskjutna och ändrade matcher


Om en match inte äger rum enligt schemat men defter påbörjas på samma kalenderdag (lokal tid) som ursprungligen planerat, kommer alla insatser att gälla. Alla insatser på matcher som skjuts upp eller fördröjs till ett datum efter den ursprungligen schemalagda tiden kommer att ogiltigförklaras, och insatserna kommer att återbetalas. Undantaget från denna regel n matcher har gjorts tillgängliga för spel med förväntade eller prelimina tider/datum, i vilket fall de kommer att uppdateras till det officiella schemat n det har bekräftats.
 
Ett byte av en eller båda boxare i en match kommer att leda till att alla insatser ogiltigförklaras och återbetalas.
 
Om det planerade antalet ronder i en match ändras innan matchen har börjat, kommer alla insatser att ogiltigförklaras och återbetalas. För att undvika tvivel kan matchen defter öppnas för spel via BetBuilder med det ändrade antalet ronder, om så fallet kommer insatser som läggs från och med den tidpunkten att gälla.

 

4. Ingen tävling/Avbrutna matcher


Om en match omplaneras eller ställs in före start, omfattas den av 48-timmarsregeln för uppskjutna matcher som beskrivs ovan. Om den demot avbryts eller bedöms som ’no contest' (NC) medan matchen pågår, gäller följande regler:
1. Om varje val i ett spel på en match redan ett vinnande spel och det faktum att matchen har bedömts som ingen tävling (no contest) eller avbruten inte har påverkat resultatet av varje val, kommer spelet som helhet att betraktas som ett vinnande spel. Till exempel, en insats med två val som innehåller ett val på ''över totalnedslag'' och ett val på att boxaren ska genomföra en nedtagning, i en match d de erforderliga nedslagen uppnåddes och den aktuella boxaren genomförde en nedtagning innan matchen bedömdes som ''no contest'' eller avbröts, kommer att betraktas som en vinnare. I det h fallet hade avbrottet ingen påverkan på något av valen. Detsamma gäller inte för valet ''under totalt betydande slag'' d en match bedöms som ''no contest'' medan det totala antalet betydande slag fortfarande ligger under det valda antalet, eftersom avbrottet skulle påverka resultatet.


2. Om ett enskilt val i en insats har förlorat och en match sedan avbryts eller bedöms som NC, kommer insatsen att betraktas som en förlust, oavsett att matchen avbröts, eftersom de aktuella valen redan hade blivit oåterkalleligt avgjorda. Till exempel, en insats som inkluderar att en boxare ska registrera under 1,5 nedtagningar, i en match d han/hon registrerade 2 nedtagningar innan matchen defter bedömdes som NC, kommer att betraktas som en förlust. I det h fallet hade insatsen redan förlorat, och detta resultat kunde inte ha påverkats av om matchen senare avbröts eller inte.


3. Om det inte finns några förlorande val inom en insats och minst ett ogiltigt val vid tidpunkten för en match som döms till NC, kommer insatsen att betraktas som ogiltig. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid tidpunkten för avgörandet/avbrottet och kan ha vunnit eller förlorat om matchen hade slutförts helt och hållet. Till exempel, en satsning som inkluderar ett val av över totalpoäng, d matchen bedöms som oavgjord (NC) medan totalpoängen fortfarande under det erforderliga beloppet, kommer att betraktas som ogiltig. I detta fall var valet fortfarande oavgjort och kunde ha vunnit eller förlorat om matchen inte hade blivit oavgjord, så insatsen kommer att ogiltigförklaras. På samma sätt kommer en insats på att matchen kommer att pågå längre än 1,5 ronder, eller på segermetoden för matchen, att ogiltigförklaras om matchen avbryts/dömts som NC innan 1,5 ronder har gått.

 


5. Tekniska beslut


N en match avslutas med en teknisk dom, kommer matchvinnaren att fastställas som vinst/förlust/eller oavgjord, och Segermetoden kommer att fastställas som Beslut. Alla andra marknader kommer att bedömas enligt reglerna för avbrott/No Contest som beskrivs ovan. N val har avslutats på ett oåterkalleligt sätt, kommer de att bedömas som vinst eller förlust. Om valen oavgjorda vid den tidpunkt då matchen stoppas, och de skulle ha kunnat vinna eller förlora om matchen hade slutförts, kommer de att bedömas som ogiltiga.

 

6. Bedömningskällor


Bedömningar kommer att baseras på statistik och resultat som tillhandahålls av den officiella webbplatsen för evenemanget/ligan/tävlingen/det styrande organet (www.ufc.com för UFC).

 

7. Specifika marknadsregleringar


1. Vad kommer metoden för seger att vara? - Metoderna för seger på denna marknad inkluderar:
a. Knockout (KO):


  i. En boxare som slutar på grund av skador
  ii. Matchen stoppas av en läkare, eller av en boxares team/hörna
  iii. Matchen stoppas av en domare, n en eller båda boxarna står upp eller ligger på mattan, och d stoppet inte officiellt betraktas som en uppgivande
  iv. Diskvalificering av en boxare av domaren
b. Uppgivande:
  i. En boxare som verbalt ger upp inför domaren (oavsett om uppgivandet skedde på grund av slag eller inte)
  ii. Ett domaravbrott som resulterar i en tap-out
  iii. Ett domaravbrott som resulterar i en teknisk uppgivande
c. Beslut:
  i. Enhälligt, majoritetsbeslut och delade beslut
  ii. Tekniska beslut


2. N kommer matchen att ta slut? – Beslutsegrar räknas inte som vinster för val på att matchen ska ta slut i rond 3 av en 3-ronders match, eller rond 5 av en 5-ronders match. Om en boxer drar sig ur eller en läkare stoppar matchen mellan ronderna, anses matchen ha avslutats i den föregående ronden för denna marknad.


3. Hur länge kommer matchen att pågå? - Dessa marknader inkluderar val på matchens längd i sekunder, minuter eller ronder.


a. Minuter: Denna marknad erbjuds i intervaller om 1 minut, med början vid 0,5 minuter (dvs. över/under 0,5, 1,5, 2,5 minuter osv.). N en match slutar med den officiella klockan som visar exakt 30 sekunder över en minut (t.ex. 0:30, 1:30, 2:30), kommer det att betraktas som att den har avslutats vid den nmaste halvminuten, och matchen anses ha gått vidare till nästa halvminut. Till exempel, om en match slutar exakt vid 3:30 i den första perioden, kommer ett val på matchen som varar över 3,5 minuter att avgöras som vinnare, och ett val på under 3,5 minuter kommer att avgöras som förlorare.
b. Ronder: Denna marknad erbjuds i intervaller om 1 rond, med start från 0,5 ronder (t.ex. över/under 0,5, 1,5, 2,5 ronder, osv.). N en match slutar med klockan på exakt halva tiden av en rond (t.ex. 2:30 för 5-minutersronder), kommer detta att betraktas som att matchen har gått till halva tiden av den aktuella ronden för denna marknad, och matchen anses ha gått vidare till nästa halvrond. Om en match med 5-minutersronder slutar exakt vid 2:30 in i den andra ronden, kommer ett val för att matchen varar mer än 1,5 ronder att räknas som en vinst, medan ett val för att matchen varar mindre än 1,5 ronder kommer att räknas som en förlust.
 
Betbuilders satsningsregler - NCAAF

 

1. Urval och Spelresultat


Alla NCAAF SGM-urval måste vinna (inga oavgjorda, dragna resultat eller pushar) för att ett spel ska anses vara vinnande. Ett val som inte vinner, om inte annat anges i detta dokument, kommer att betraktas som förlorat.

Till exempel kommer 'Race to X'-val d inget av lagen når den valda poängen att räknas som förlorade, oavsett om ett alternativt val för 'inget lag når X' var tillgängligt eller inte. Om en kvart, halvlek eller match slutar utan poäng, kommer val på touchdown eller poäng för den perioden (t.ex. spelare som gör en touchdown i första halvlek) att räknas som förlorade.

Om ytterligare ett val i en insats ogiltig på grund av att spelaren/spelarna i fråga inte deltar i en match (enligt avsnitt 4), ogiltigförklaras hela insatsen. Val som blir ogiltiga av andra skäl (vanligtvis att matchen avbryts eller skjuts upp) avgörs enligt reglerna i avsnitt 6 i detta dokument.

 

2. Övertid


Alla NCAAF-matcher avgörs enligt det officiella resultatet inklusive eventuell övertid.

 

3. Andra halvlek / Fjde kvartalsmarknader


Alla marknadsval för andra halvlek och fjde kvartalet inkluderar övertid om det inträffar. Till exempel skulle ett urval av totala poäng för andra halvlek inkludera poängen som görs i både andra halvlek och övertid.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarval anses vara aktiva om en spelare deltar i minst ett spel vid någon tidpunkt under den aktuella matchen, oavsett om valet i fråga hänvisar till en viss period av matchen. Om en spelare inte deltar i ett enda spel under en match kommer val som specifika för den spelaren att ogiltigförklaras. Till exempel skulle ett val på en viss spelare att göra en touchdown i andra halvlek vara aktivt (och dmed räknas som förlorat) om den spelaren deltog i matchens första spel, skadades och inte återvände till matchen, oavsett om han eller hon aldrig hade varit på planen under andra halvlek. Om spelaren demot skadades strax innan matchen började och inte deltog i något spel överhuvudtaget, skulle valet och dmed insatsen vara ogiltigt.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs, kommer alla insatser att gälla om matchen defter återupptas eller spelas inom samma schemaläggningsvecka i NCAAF-schemat som den ursprungligen schemalagda starttiden. Alla satsningar som placerades på uppskjutna matcher som börjar utanför den ursprungliga schemalagda veckan kommer att ogiltigförklaras och insatserna kommer att återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den påbörjas, omfattas den av samma regel för schemaläggningsvecka för uppskjutna matcher som beskrivs ovan. Om matchen avbryts under spelets gång och sedan återupptas och slutförs under samma schemaläggningsvecka, kommer alla insatser att gälla enligt avsnitt 5. Om en match avbryts efter att den har påbörjats men innan den har slutförts, och den inte återupptas och slutförs inom samma schemalagda vecka, gäller följande regler:


1. SGM ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har varit på planen i minst ett spel. De regler som beskrivs nedan tillämpas alla med förbehåll för och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom en SGM på ett spel redan en vinnare, och det faktum att spelet ställdes in inte påverkade resultatet av varje val, kommer hela SGM att betraktas som en vinnare. Till exempel skulle en SGM i två delar som innehåller ett val för över totalt antal poängen och en specifik spelare som gör en touchdown betraktas som en vinnare i en match d det erforderliga antalet poäng redan hade uppnåtts och spelaren gjorde en touchdown innan spelet defter avbröts. I det h fallet påverkade avbrottet inte något av valen. Detsamma skulle inte gälla för ett urval av under totalpoäng, d en match avbryts medan totalpoängen fortfarande under det valda antalet, eftersom avbrottet skulle påverka det resultatet.
3. Om ett enda urval i en SGM har förlorat och matchen sedan avbryts, anses SGM ha förlorat om urvalet eller urvalen i fråga, oavsett att matchen avbröts, hade oåterkalleligen avslutats. Till exempel, en SGM som inkluderar ett första lag gör mål först-val, i en match d det andra laget gjorde mål först och matchen sedan avbröts, kommer att behandlas som en förlust. I detta fall hade insatsen redan förlorats och detta resultat kunde inte på något sätt påverkas av om spelet senare avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom SGM och minst ett ogiltigt val vid den tidpunkt då matchen avbryts, kommer SGM att ogiltigförklaras. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid avbrottet och kan ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts enligt schemat. Till exempel kommer en SGM som innehåller ett val av över totalpoäng, i ett spel som avbryts medan totalpoängen fortfarande under det erforderliga antalet, att ogiltigförklaras. I det h fallet var valet av totalpoäng fortfarande oavgjort och kan ha vunnit eller förlorat om det inte hade avbrutits, så spelet kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Lokaländringar


Om matchens spelplats ändras från den annonserade spelplatsen kommer alla satsningar på den matchen att annulleras.


Betbuilders satsningsregler - NFL

 

1. Urval och spelresultat


Alla NFL SGM-urval måste vinna (inga oavgjorda resultat eller pushar) för att en insats ska anses vara vinnande. Ett val som inte vinner, om inte annat anges hi, kommer att betraktas som förlorat.

Till exempel kommer ett val på att ett lag vinner en match d oavgjort har registrerats efter förlängning, även om oavgjort inte har erbjudits via BetBuilder, att betraktas som en förlust. På samma sätt kommer "Race to X"-urval d inget av lagen når den valda poängen att betraktas som förlorade, oavsett om ett alternativt val som "inget lag når X" var tillgängligt eller inte. Om en kvart, halvlek eller match slutar utan poäng, kommer urval för touchdown eller poängsval under den perioden (t.ex. "Spelare att göra touchdown i första halvlek") att betraktas som förlorad.

Om ett ytterligare val i en insats blir ogiltig på grund av att den/de aktuella spelaren/spelarna inte deltar i matchen (enligt avsnitt 4), kommer hela insatsen att bli ogiltig. Val som ogiltigförklaras av andra skäl (vanligtvis matchavbrott eller uppskjutande) kommer att bedömas enligt de regler som anges i avsnitt 6 i detta dokument.

 

2. Övertid


Alla NFL-matcher avgörs enligt det officiella resultatet inklusive eventuell övertid.

 

3. Andra halvlek / Fjde kvartalsmarknader


Alla marknadsurval för andra halvlek och fjde kvartalet inkluderar övertid om det inträffar. Till exempel skulle ett urval för totala poäng i andra halvlek inkludera poäng som görs både i andra halvlek och under övertid.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarval anses vara aktiva om en spelare deltar i minst ett spel någon gång under den aktuella matchen, oavsett om valet i fråga avser en viss period av matchen. Om en spelare inte deltar i ett enda spel under en match, kommer val som specifika för den spelaren att ogiltigförklaras. Till exempel skulle ett val på en viss spelare att göra en touchdown i andra halvlek vara aktivt (och dför betraktas som en förlust) om spelaren deltog i det första spelet av matchen, blev skadad och inte återvände, oavsett om spelaren aldrig var på planen under andra halvlek. Men om spelaren skadades strax innan matchen började och inte deltog i något spel alls, skulle valet och dmed insatsen vara ogiltig.

 

5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs, kommer alla insatser att gälla om matchen defter återupptas eller spelas inom samma schemaläggningsvecka i NFL-schemat (torsdag - onsdag lokal stadiontid) som den ursprungligen schemalagda starttiden. Alla insatser som placeras på matcher som skjuts upp och börjar utanför den ursprungligen angivna schemalagda veckan ogiltigförklaras och insatserna återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den påbörjas, omfattas den av samma regler för schemaläggningsveckan för uppskjutna matcher som beskrivs ovan. Om matchen avbryts under spelets gång och sedan återupptas och slutförs under samma schemaläggningsvecka, kommer alla insatser att gälla enligt avsnitt 5. Om en match avbryts efter att den har påbörjats men innan den har slutförts, och den inte återupptas och slutförs inom samma schemaläggningsvecka, gäller följande regler:


1. SGM ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har varit på planen i minst ett spel. Reglerna som beskrivs nedan tillämpas alla i enlighet med och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom en SGM på spelet redan en vinnare och det faktum att spelet avbröts, inte hade någon inverkan på resultatet av varje val, kommer SGM i sin helhet att behandlas som en vinnare. Till exempel kommer en SGM med 2 matcher som innehåller ett val av över totalpoäng och en viss spelare som ska göra en touchdown, i ett spel d de nödvändiga poängen har uppnåtts och spelaren gjorde en touchdown innan spelet defter avbröts, att behandlas som en vinnare. I det h fallet hade avbrottet ingen inverkan på något av valen. Detsamma skulle inte gälla för ett totalpoängsval d en match avbryts medan totalpoängen fortfarande under det valda antalet, eftersom avbrottet skulle påverka resultatet.
3. Om ett enda urval i en SGM har förlorat och en match sedan avbryts, kommer SGM att behandlas som en förlust, d oavsett att matchen avbröts, hade det aktuella urvalet eller urvalen oåterkalleligen avslutats. Till exempel kommer en SGM som innehåller ett val av första lag att göra mål, i en match d det andra laget gjorde mål först och matchen sedan avbröts, att behandlas som en förlorare. I detta fall hade insatsen redan förlorats och detta resultat kunde inte på något sätt påverkas av om spelet senare avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom en SGM och minst ett ogiltigt val vid tidpunkten för en matchavbrytning, kommer SGM att behandlas som ogiltig. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda vid avbrottet och kan ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts enligt schemat. Till exempel kommer en SGM som inkluderar ett val av över totalpoäng, i en match som avbryts medan totalpoängen fortfarande under det erforderliga beloppet, att behandlas som ogiltig. I det h fallet var valet av totalpoäng fortfarande oavgjort och kan ha vunnit eller förlorat om spelet inte hade avbrutits, så insatsen kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Lokaländringar


Om spelplatsen för en match ändras från den annonserade, kommer alla satsningar på den matchen att annulleras

Betbuilders satsningsregler - Rugby League

 

1. Urval och spelresultat


Alla rugby league SGM-urval måste vinna (inga oavgjorda, dragna resultat eller pushar) för att en insats ska anses vara vinnande. Ett val som inte vinner, om det inte uttryckligen anges i detta dokument, kommer att betraktas som förlorat. Om ett eller flera val i spelet ogiltigförklaras av någon anledning (t.ex. om en utvald spelare inte deltar i matchen – se avsnitt 4), kommer hela spelet att ogiltigförklaras.

Exempelvis kommer val på ett lag att vinna en match som slutar oavgjort, oavsett om slutresultatet fastställs med eller utan förlängning, och även om oavgjort eller lika resultat inte har erbjudits via BetBuilder, att avgöras som förlorare. På samma sätt kommer 'Race to X'-val d inget av lagen når den valda poängen att utvderas som förlorare, oavsett om ett 'inget av lagen når X'-val fanns tillgängligt som ett alternativt val eller inte. Om en halvlek eller match slutar mållös, kommer mål- eller poängval, såsom Första eller Sista Tryscorer för den perioden, att utvderas som förlorare.

 

2. Förlängning


Alla rugby league-matcher avgörs enligt det officiellt fastställda resultatet inklusive eventuell förlängning.

 

3. Andra halvs marknader


Alla marknadsurval för andra halvlek inkluderar förlängning om en sådan inträffar. Till exempel skulle ett val av totala poäng för andra halvlek inkludera de poäng som görs både under den ordinarie andra halvleken och i eventuell förlängning.

 

4. Spelarspecifika marknader


Alla spelarurval anses vara aktiva om spelaren deltar i matchen som en aktiv spelare vid någon tidpunkt under den aktuella matchen, oavsett om urvalet gäller en specifik period av matchen. Om en spelare aldrig kommer in på planen under en match, kommer val som specifika för den spelaren att vara ogiltiga. Till exempel, om du har valt att en viss spelare ska göra mål under den andra halvleken, kommer det valet att anses som förlorat om spelaren spelade de första två minuterna av matchen, skadades och inte återvände till planen, även om spelaren aldrig deltog under den andra halvleken. Men om den spelaren skadades strax innan matchen började, togs bort från startuppställningen (eller ersättare) och aldrig kom in på planen, skulle valet och dmed insatsen vara ogiltigt.


5. Uppskjutna och ofullständiga matcher


Om en match skjuts upp eller inte slutförs, och defter återupptas eller spelas inom 24 timmar (inklusive) från den ursprungliga schemalagda starttiden, kommer alla insatser att gälla. Insatser som placerats på matcher som börjar mer än 24 timmar efter den ursprungliga starttiden kommer att ogiltigförklaras. N 24 timmar har passerat efter den ursprungliga starttiden, kommer alla insatser att ogiltigförklaras och insatserna kommer att återbetalas.

 

6. Avbrutna matcher


Om en match avbryts innan den har påbörjats omfattas den av 24-timmarsregeln för uppskjutna matcher enligt beskrivningen ovan. Om matchen avbryts efter att den har påbörjats men före dess naturliga slutpunkt gäller följande regler:
1. SGM ogiltiga om de innehåller minst ett val som involverar en spelare som ännu inte har kommit in på spelplanen. De regler som beskrivs nedan tillämpas med förbehåll för och efter tillämpningen av denna regel.
2. Om varje val inom en SGM på spelet redan en vinnare och det faktum att spelet avbröts inte hade någon inverkan på resultatet av varje val, kommer SGM i sin helhet att behandlas som en vinnare. Till exempel kommer en SGM med två matcher som innehåller ett val på över totalpoäng och ett val på att en viss spelare ska göra try, att behandlas som en vinnare om de nödvändiga poängen har uppnåtts och spelaren gjorde try innan matchen avbröts. I detta fall hade avbrottet ingen inverkan på något av valen. Detsamma gäller inte för ett val på under totalpoäng d en match avbryts medan totalpoängen fortfarande under det valda antalet, eftersom avbrottet skulle påverka resultatet av detta val.
3. Om ett enda urval i en SGM har förlorat och en match sedan avbryts, kommer SGM att behandlas som en förlorare. Detta gäller oavsett att matchen avbröts, eftersom urvalet eller urvalen i fråga redan hade oåterkalleligen avslutats. Till exempel kommer ett SGM som innehåller ett val av första lag att göra mål, i en match d det andra laget gjorde mål först och matchen sedan avbröts, att behandlas som förlorat. I detta fall hade insatsen redan förlorats och detta resultat påverkades inte på något sätt av om matchen avbröts eller inte.
4. Om det inte finns några förlorande val inom en SGM och minst ett ogiltigt val vid tidpunkten för ett matchavbrott, kommer SGM att behandlas som ogiltigt. Denna regel gäller n ett eller flera val fortfarande oavgjorda n matchen avbryts och kan ha vunnit eller förlorat om spelet hade slutförts som planerat. Till exempel kommer en SGM som innehåller ett val av över totalpoäng, d matchen avbryts medan totalpoängen fortfarande under den erforderliga summan, att behandlas som ogiltig. I detta fall var valet av totalpoäng fortfarande oavgjort och kunde ha vunnit eller förlorat om matchen inte hade avbrutits, så insatsen kommer att ogiltigförklaras.

 

7. Ändringar av lokaler


Om spelplatsen för en match ändras från den annonserade, kommer alla insatser på den matchen att ogiltigförklaras.

 

5688-6472-afa-17034805900991-17126637309233.png
5688-frame-427323326-17373742141203.png
5688-malta-premier-league-logo-stacked-screen-white-1-17236300242775.png
5688-6472-16514-monaco-old-17126637401228.png
5688-6472-asset-5-1712663746461.png
5688-6472-vbet-liga-1-17126637549697.png
5688-6472-vbet-cop-of-ukraine-bw-17126637549808.png
5688-6472-16514-ukr-17126637400948.png
5688-6472-17129-17129-pyunik-16081874628517-16578775525709-17126637436359.png
OM
  • Om oss
  • Affiliatenätverk
  • Allmänna Villkor
  • SekretessPolicy
  • Allmänna Kampanjvillkor
  • Kontakta Oss
HJÄLP
  • Ansvarsfullt Spelande
  • Betbuilder Satsningsregler
  • Regler För Vadhållning i Sport
  • Casinovillkor
  • RTP Lista
  • Vanliga Frågor
SPORTSBETTING
  • Spela på Fotboll
  • Spela på Ishockey
  • Spela på Tennis
  • Spela på Handboll
  • Spela på Basket
  • Spela på Golf
  • Klubblags-VM 2025
  • Wimbledon 2025
E-SPORT
  • Spela på Dota
  • Spela på CS
  • Spela på CoD
  • Spela på Overwatch
CASINO
  • Popula Spel
  • Videoslots
  • Bordsspel
  • Välkomst Slots

18+

© 2003 - 2025 VeraAndJohn

26-sepay-1-17458490392342.png
5806-ibia-1.png
6938-arn-logo-1-17303593609541.png
5807-logo-16496773389368.svg
00284486013-footer-logo-spelberoendes.png
5276-spelinspektionen-vector-logo-2-17128174532301.svg

 Bragi Services Limited, [email protected]

 

 

Vera&John drivs av Bragi Services Limited, organisationsnummer C 102422 och licenserat av Spelinspektionen. Licensen giltig t.o.m 2030-06-09. Du kan kontakta oss via chatten eller support.se@verajohn.se. Spelar du för mycket? Ring 020 81 91 00 (ödlinjen) Spel om pengar kan vara beroendeframkallande. Spela ansvarsfullt. 18 års åldersgräns. Denna webbplats avsedd för användare som 18 år och äldre. Spel inneb ekonomisk risk och kan orsaka beroende. Vänligen spela ansvarsfullt.


Spel kan vara beroendeframkallande. Spela ansvarsfullt. Om du upplever några problem med ditt spelande kan du alltid kontakta ödlinjen, en oberoende tredjepartshjälplinje, som ger stöd och råd på www.stodlinjen.se, eller på telefonnummer 020-81 91 00.